torsdag 22 oktober 2020

Fredag på en torsdag



 
Kunde inte somna igår, så det blev en rejäl sovmorgon idag istället. Det gör inte så mycket, behöver inte ställa om dygnet, ska ju jobba igen i morgon natt.  När min man kom hem från jobbet ikväll så hade vi helt enkelt "fredagsmys". Vi bokade bord på "Restaurang Drama" på Mos.

Ingen trängsel alls på restaurangen ...

Jag åt en god Toast Skagen till huvudrätt.

Å så gick vi på nio-bion. En action-rulle med en av mina favvo-skådisar Liam Neeson, den var helt okey!

Orsakullan undrar idag : 22. Kaffe, te eller saft vad dricker du? Kaffe, utan tvekan!


5 kommentarer:

BP sa...

Perfekt ju! I det här vädret kunde du inte ha gjort nåt smartare, att ha en lång sovmorgon alltså. Åsså ett drama på det - restaurant Drama alltså. Maten ser gudomligt god ut, en fröjd för ögat, vilket är nog så viktigt - enligt mig alltså;-)
Ja, din mans fräcka röda tröja ör en färgklick den också - himla snyggt är den:-)

Å vad gäller drycker så är det 100 procent kaffe för mig med.

Znogge sa...

Bra sätt att utnyttja kvällen och en toast Skagen är alltid rätt! Själv har jag inte varit på bio på en evighet och nu lär det nog dröja... Här är det te som gäller.

Kram och god fredag!

Tove Olberg sa...

Det går utmärkt att "byta dag" för mys :-)Bio, det var länge sedan jag var på, blir mest hemmabio här.
Kaffe och te här hos mig.
Må så gott!
Kram

Ama de casa sa...

Så rätt tänkt med fredagsmys på en torsdag :-) Maten såg väldans god ut och miljön trivsam - perfekt ju!

Jag vill ha te på morgonen och kaffe senare på dan. Utom när vi är ute och reser, då blir det oftast kaffe även på morgonen av nån konstig anledning, för där finns det såklart te att välja på också :-)

Hoppas du får en skön dag och en lugn natt på jobbet sen.

Susanne sa...

Mmmm den där Skagenmackan ser riktigt smarrig ut.