onsdag 21 oktober 2020

Mello och Eurovision Song contest!

Men hur kunde jag glömma??? Tusen tack BP och Ama som har koll på mej, för Orsakullan undrade ju igår om jag var nördigt intresserad av nånting, och jag glömde helt bort mitt stora intresse för Melodifestivalen och ESC! Hur kunde jag glömma det???  Jag och min schlagerväninna har ju sen 2006 åkt runt till en mellostad och sett en deltävling live, är inte det nördigt så säg?
Fick ju ett album av schlagerväninnan när jag fyllde år, med en massa minnen från åren som gått....







..och från året 2013 har vi också åkt iväg på ett ännu större galej : Eurovision song contest!  Först var vi i Malmö 2013 ( då Loreen vunnit i Baku året innan)


Köpenhamn 2014....


Wien 2015...


Så blev det Stockholm 2016 efter Måns seger i Wien...

Sen hamnade vi i Kiev efter att Ukraina vann i Stockholm,

Så hamnade vi i Lissabon 2018...


...och Tel Aviv 2019



Allt var fixat och klart för Rotterdam i maj i år, men som alla vet blev det inte så. 
Jösses vad vi har varit med om genom åren, och så mycket folk vi har träffat och lärt känna! t.ex ledde det oss till ett gaybröllop på Irland förra året, är det inte fantastiskt!




Orsakullan undrar idag : 21. Brädspel eller data/tvspel vad väljer du?  Spelar inte nåt av det...


 



Tel Aviv var fantastiskt! Lyssna och njut!




7 kommentarer:

Znogge sa...

Vilka fantastiska minnen och vilken schlagerresa ni har gjort! Imponerande :D
Så roligt att få bilderna samlade i ett album :D


Kram

Äventyret framtiden sa...

Härligt i kubik! Vad annat kan jag säga än att det är roligt att följa dig och din väninna på mello-världens vägar! Kul och hoppas att ni snart får dra iväg igen, när all detta elände har fått lite ordning på något sätt.
Torsdagskram!

Ama de casa sa...

Haha! Ja HUR kunde du glömma det? :-D
Vilket helt fantastiskt album schlagerväninnan har satt ihop och så snyggt hon textar också! Ni lyckas alltid hålla er i centrum också, oförglömliga minnen :-)
Vilka härliga filmer också!

Ja det här året har verkligen ställt till det på många vis, inte minst att ert deltagande på plats i Rotterdam blev inställt...

Men fortsätt nu att fira så mycket du bara orkar, året är inte slut än :-)

Susanne sa...

Vilken härlig Schlager-resa du bjuder på.
Ha en fin torsdag

Ditte sa...

Så roligt att ha alla dessa härliga och fantastiska minnen samlade. En jättefin present! Förstår att du blev strålande glad.
Och jag tackar för denna resa genom olika melloår.
Kram

Tove Olberg sa...

Hipp hurra vilken samling det blev då - för en utan intresse så begriper jag ända väl upplevelsen för er två - och andra!
Jätteroligt du delade jordemors + väninnans nöderigrej!!
Big smile o tumme upp!
Kram

BP sa...

Det är då en himla tur att du har Ama och mig som kan påminna dig om ditt nördiga intresse. Den länken var vi värda;-) Tusen tack!
Vilket underbart album och tack vare att jag följt dig i år och dag kände till och med jag igen några av kändisarna. De flesta faktiskt.
Så skönt att ha ett riktigt album att bläddra i nu när läget är som det är.
Jättekul att du delade med dig av dina härliga minnen:-)