fredag 16 oktober 2020

Födelsedagsfirandet fortsätter

En rörig intensiv inledning på natten som lugnade ner sig så småningom. Att jag åkte in tidigare till jobbet betydde att jag behövde träffa föräldraparet som jag hade jobbat med under natten.

Så vaknade jag till detta på eftermiddagen! Första krukan i golvet. En handmålad kruka av en kollega på jobbet...

Vem kan vara den oskyldige tro? Inte Molly va?

 Nåja, ledig fredag, så jag var glad ändå. Hade bokat in den traditionella födelsedagsmiddagen med min barndomskamrat, som hade bokat bord på ett nytt ställe för mej : Södra sällskapet, som har en liknande tapasmeny med italienska maträtter. Det var otroligt gott allting, så det kan jag varmt rekommendera!

Vi satt verkligen i timmar och pratade och åt, gick vidare till hotellbaren på Malmen innan jag nu sent omsider är hemma, klockan är två och det är dags att sova!

Orsakullan undrar: 16. Soppor, grytor och varma rätter blir det mer av den varan för dig under hösten? Jo, men det stämmer, mera soppor blir det absolut under hösten, har just ätit lite hemgjord  grön ärtsoppa som nattamat innan sängen kallar!

7 kommentarer:

Tove Olberg sa...

Se där ja lilla Molly ... när jag såg bilden tänkte jag vilken fin kruka ...
Härligt med god mat och god vän, firandet pågår än förstår, trevligt det :-)
Ha en fin lördag!
Kram

Ama de casa sa...

Jobbig start på natten där alltså... Skönt med en ledighet efter det.

Haha! Snacka om att se oskyldig ut :-D Ibland är dom inte så smidiga, katter :-)

Trevligt fortsatt firande också, kul med smårätter tycker jag.

Ha en fortsatt fin helg!

Guldkryckan sa...

Ledig fredag sitter ju inte fel...och naturligtvis är Molly oskyldig, eller hur? ;)
Vår ena katt brukar ibland går upp på diverse möbler där det står grejer att putta ner på golvet...om man vaknar och han ser att vi iakttar honom tvättar han sig lite och fortsätter när vi somnat om.
De är ju för sköna.

Här står en soppa på spisen med grönsaker och oxsvans mm.....ska bli gott.

Ha det underbart nu.

Ditte sa...

Fint att det blev lugnare på jobbet men lugnt blir det nog nästan aldrig kan jag tänka mig.
Molly har varit i bustagen och det var bra jobbat att ta sig upp på fönsterbrädan.
Södra Sällskapet besöker vi ibland för lunch och det är riktigt bra. Men tack för tips om middag här. Ska testas. Ligger ju när mig.
önskar dig nu en skön lördag.
Kram

Znogge sa...

Självklart kana väl inte Molly ha varit inblandad i krukas fall ;-)

Trevlig med ännu en kväll av firande i goda vänners lag!

Kram och god lördag!

BP sa...

Det finns ju fjorton dagar kvar av din födelsedagsmånad, så det är bara att fira på:-) Maten såg gudomligt god ut, en fröjd för ögat:-)
Synd med krukan, speciellt då den var handmålad, men har man katt så har man. Lite spill får man alltid räkna med;-)

Äventyret framtiden sa...

Inget kalas utan kras tänkte säkert Molly! :)
Så gott allt ser ut på Södra Sällskapet. Mums!
Fortsätt fira, många dagar kvar av oktober ännu.
Kram!