onsdag 6 oktober 2021

Onsdagsfeeling


 Efter ännu en lugn natt på BB så har jag sovit gott idag och var väl inte jätteladdad för ett IW pass på Friskis när jag vaknade. Men fler motionärer än vanligt gjorde att jag som vanligt fick en endorfinkick som kroppen behövde.  Skönt att komma hem och efter en dusch få äta makens Bulgariska linssoppa till middag och sen få sällskap i sängen av en lugn Molly (för en gångs skull!)  I morgon blir det en heldag på Huddinge sjukhus, lite oroligt om jag kan komma upp i tid efter mina nattpass?!!

Orsakullan undrar idag : 

  1. En barnbok jag minns…
  2. ..måste vara bokserien "Min Skattkammare" som vi hade hemma när jag växte upp. Minns många sagor i dessa böcker, en som etsade sig fast var "Kattresan" av Ivar Arosenius, där bl.a katten åt så den sprack!



8 kommentarer:

BP sa...

Å jag som trodde att du fick sällskap i sängen av din man - hahaha, men Molly fick väl duga då efter ett gympapass;-)
En heldag på Huddinge sjukhus - gäller din hörsel antar jag. Klart du kommer vakna i tid - det finns ju faktiskt en väldigt irriterande väckarklocka på din iPhone;-)

Sen tycker jag att det väl ändå måste kännas helt suveränt att gå av ett nattpass som varit helt lugnt, som i princip alla pass du haft på din nya avdelning. Att gå/cykla hem utan ångest och att ha gått i väggen känslor måste kännas helt suveränt. Eller saknar du adrenalin-kicken kanske...

Ama de casa sa...

Av nån anledning får jag inte upp några bilder i din blogg idag...

Vi hade också Min Skattkammare och den berättelse som etsade sig fast hos mig mest var hur elefanten fick sin långa snabel. Det var krokodilen som drog ut den om du minns :-)

Håller tummarna att allt går bra på Huddinge!
Kram

Ami sa...

Mysigt med Molly som sängkamrat. Hoppas det gick bra på Huddinge
Kram

Ditte sa...

Fint att läsa att din arbetspass nu är lugnare. Men visst är det kämpigt för kroppen att jobba natt. Håller tummarna hårt för att det blir ett lyckat besök på Huddinge.
"Min Skattkammare" hade jag också i många band och de blev väl lästa. Nu tror jag de finns hos döttrarna som också tyckte o dem när de var små.Kattresan minns jag också.
Kram och trevlig torsdag.

znogge sa...

Kan tänka mig att det känns väldigt inspirerande när det kommer många motionärer. Böckerna fanns här hemma också när jag var liten men jag kan inte minnas att jag var så förtjust i dem dock.

Kram och god torsdag!

Annika sa...

Din Molly är så söt.
Ja, det måste sporra enormt när det kommer många till dina pass. Kan tänka mig att du får energi därigenom.
Skönt med lugn natt på BB också.
Håller också alla tummarna vad gäller besöket på Huddinge!
Kramar!

Geddfish ♥ sa...

Min Skattkammare hade aldrig jag men däremot mina barn.
Hoppas du fick ett lyckat Huddingebesök!
Torsdagskram!

Guldkryckan sa...

Med en "Molly" bredvid sig så sover man ju gott, jag har tre stycken ;)
Hon är så söt Molly ju, fina katten.

Bulgarisk linssoppa är ju inte fel, frugan brukar göra soppor med linser ibland och gott blir det ju.
Endorfiner ska vara bra har jag hört, var nog ett tag sedan jag nyttjade dem ;)

Ha det bäst nu.