torsdag 2 juni 2022

Tråktorsdag


 Idag hade jag tänkt åka in till jobbet där det bjuds på sommarlunch idag, och avtackning av en kollega som går i pension, men detta regn satte käppar i hjulet. Cykla var inte att tänka på, bilen har min man på jobbet, så visst kunde jag ta bussen. Men...känner knappt någon av personalen som jobbar dagtid, ej heller har jag jobbat med kollegan som går i pension, och så har jag en irriterande hosta som inte vill ge med sig. Det blev till sist ett lätt val att stanna hemma istället, och det har regnat hela dagen...en riktig tråktorsdag alltså, KajsaLisas tema.

Istället har jag tränat med mitt CI, lyssnat och läst via Legimus på boken : Amerikansk jord av Jeanine Cummins, och visst är den läsvärd!

Amerikansk jord är en bok du aldrig glömmer. En skrämmande aktuell och fullständigt uppslukande roman om en mor och en son på flykt - från Acapulco i Mexiko mot tryggheten i USA.

Nyss var ledaren för knarkkartellen Los Jardineros en omtyckt kund i Lydias bokhandel. Nu har han visat sitt rätta ansikte. Som hämnd för ett avslöjande reportage har hans män dödat hennes journalistmake och ytterligare 15 familjemedlemmar. Endast Lydia och den åttaåriga sonen Luca undkommer. De flyr, först på måfå, sedan norrut. På vägen möter de barmhärtighet och medmänsklighet men också livshotande faror.

Amerikansk jord är en oavbrutet spännande roman om hur långt vi är villiga att gå för att rädda dem vi älskar.

Nåt kul hände idag i alla fall, igår eftermiddag beställde jag min älsklingshudkräm som precis är slut, döm om min förvåning när den redan idag låg i vår brevlåda, snabba ryck med postnord!

11 kommentarer:

femfemman sa...

Tycker att det går väldigt snabbt med de flesta leveranser numera. Och det är ju bra!
Den boken köpte dottern då vi var i Göteborg i mars. Ska be att få låna den ...Antagligen har hon inte hunnit läsa den än... men det gör ju jag lätt, från en mormorstisdag till nästa.
Ha det gott! Kram

BP sa...

Bloggade också om skitvädret idag. Du gjorde helt rätt att stanna hemma och utnyttja "fritiden" till att kombinera nytta med nöje om man säger så.
PostNord har skärpt sig. Beställde Ariel tvättpluppar från Amazon i söndags. Det "importerades" från Frankrike. Igår levererade PostNord paketet till lägenhetsdörren. Imponerande!

Geddfish ♥ sa...

En go ansiktskräm är A och O. Förträfflig leverans fick du också.
Du gjorde rätt i som utnyttjade dagen på ditt sätt i det dåliga vädret.
Torsdagskram!

Äventyret framtiden sa...

Tack för tipset om boken! Ska absolut läsa den om jag får tillfälle till det.

Klokt att stanna hemma en sådan tråktorsdag som ni tycks ha där norröver.
Grattis till Elisabeth Arden, som kom som ett brev på posten.
Hoppas din hosta ger med sig!
Kram

znogge sa...

Den boken var en av dem som jag fick i present i skolan och ser fram emot att läsa den.
Det lät som ett självklart val att stanna hemma och det kommer bättre tillfällen.
Smidig och snabb leverans men det tycker jag att många erbjuder numera.

Kram och krya på hostan!

Anna i Portugal sa...

Tack för boktips! Ska se om jag kan hitta den som e-bok. Och regn kan vara riktigt skönt ibland tycker jag, då myser jag gärna med en bok. Här regnade det också idag. Kanske 10 droppar :) Men med 25 grader så torkar dropparna innan de ens landat. Nu kommer nog inte mer regn förrän tidigast i september.

Ditte sa...

Visst var det en tråkig torsdag vädermässigt. Kan förstå att du avstod en tur till NKS.
Bra jobbat att träna med ditt CI implantat och boken tyckte jag var riktigt bra, På många sätt. Lyssnade på den via Storytel.
Hudkrämen känns väl igen och är en favorit. En av de få som passar mitt sargade ansikte och inte heller innehåller så mycket kemikalier. Kul att du fick den så snabbt .
Kram

Ama de casa sa...

Trist att du fick ställa in! Men det fanns ju många anledningar.
Jag fick inget regn på mig, men det var både kallt och molnigt i Växjö.

Ha en fin dag! :-)
Kram

Annika sa...

Jag skulle inte heller ha gått under de omständigheterna och i det vädret, nope.
TACK för boktips.

Älskar Visible Different, underbar hudkräm.
Galen i E As Eight Hour Creme likaså, kan inte leva utan den, hehe.

Såg att du skrivit om Stina Wollters konto hos BP, håller med dig till 100 där!

Kramar och trevlig helg!

Eva sa...

Hej!
Tips, butiken "Normal" brukar sälja dessa hudkrämer för en billig peng. Värt att kolla upp och lägga på lager :o)

Ha en härlig helg!
Kram Eva

KajsaLisa sa...

Kul, du lyckades ju hitta en massa tråkiga saker :)