lördag 23 september 2023

Bokklubb och familjemiddag

Gårdag-kvällen med bokcirkeltjejerna blev lika trevlig som vanligt. Kul var att komma till Kallhäll med utsikt över Mälaren, tjejen som vi var hos denna gång har nämligen flyttat dit och hade en enorm terrass!

Gott tilltugg till välkomst-skålen.
...mumsig chiligryta till varmrätt..
Alla hade vi läst denna bok : "De fyra vindarna"

Texas, 1934. Torka och stormar plågar människor och djur. Som så många andra på slättlandet tvingas Elsa Martinelli till slut lämna sitt hem - den lilla farmen som hotas att begravas i sanden. Hon ger sig av västerut med sina två små barn i hopp om ett bättre liv i Kalifornien. Men resan blir längre och ankomsten svårare än hon någonsin har kunnat föreställa sig. I "De fyra vindarna" berättar Kristin Hannah om en kvinnas umbäranden, kamp och kärlek i skuggan av den naturkatastrof som drabbade nordamerikanska Mellanvästern på 1930-talet.

Vi alla tyckte det var en bra, men tuff bok att läsa, för så eländigt trodde jag knappt att de kunde ha det!

Idag har jag njutit av  våra pojkar med flickvänner och inte minst barnbarnet Samuel! Åh så länge sedan det var som vi sågs sist, äntligen höll vi oss alla friska, en underbar dag med mycket lek, tacos och hallonpaj!




 

6 kommentarer:

Ditte sa...

Visst är det trevligt med en bokklubb. Att en sedan hinner prata om annat än böcker är ju också trevligt. Men vänner, god mat och dryck samt böcker passar fint ihop.
Tack för boktipset. En bok jag ännu inte läst men nu finns den på listan.
Härligt att ni nu kunde ses alla och förstår att det var extra roligt att träffa Samuel.
Varm kram

BP sa...

Kanske borde jag gå med i en bokklubb, bara för att läsa nåt annat än deckare alltså. Det där med maten skulle ju inte vara min styrka, men det finns ju catering;-)
Så skoj att ni äntligen kunde träffa lilla familjen och son #2 med flickvän:-)

Anna i Portugal sa...

Förstår det var efterlängtat med det hänget! Hallonpaj låter himla gott, men har nog inte ätit hallon så.

znogge sa...

Visst är det trevligt att vara med i en bokcirkel och diskutera böcker. Att man sedan diskuterar mycket annat också är bara en trevlig bonus tycker jag.
Så mysigt dessutom med familjemiddag och så skönt att alla var friska.

Önskar en god söndag nu!

Kram

Guldkryckan sa...

Låter så trevligt med en bokcirkel, kanske något för undertecknad i framtiden, måste bara skaffa mig bokintresserade vänner. ;)

Härligt när alla är friska och man kan träffas,perfekt.

Ha en underbar afton nu.

Paula sa...

Så kul med er bokcirkel, och att ni träffas hos varandra. Jag var tvungen att kolla upp Kristin Hannah, känner ju så väl igen namnet. Hon har nog skrivit rätt många böcker men vet du, jag har bara läst en o det var 2001! Den här titeln lät som något jag skulle gilla, går ju igång på eländes elände...
Skoj att höra att ni äntligen kunde träffas hela gänget!
Kram