måndag 11 september 2023

Glad måndag

Är fortfarande lite förkyld, men absolut på bättringsvägen. Så idag var det dags att komma ut på en promenad i alla fall, och jodå jag tänker jobba i natt!
Ingen sol, men varmt och skönt ute, det får man väl ändå kalla för en glad måndag- Caritas tema!
Brunnsviken låg spegelblank. Lyssnade på Bert Sundströms intressanta sommarprat.
"Facetimade" med vår Samuel, stackarn som har 40 graders feber, inte kul med alla dessa infektioner när man börjar förskolan! Hoppas han snart kryar på sig. 
 

8 kommentarer:

Paula sa...

Ja nu börjar de eländiga förkylningstiderna! Och på dagis går det ju bara runt runt och när dom är lite snoriga är dom inte välkomna. Mycket vabbande blir det! Du tog inte ett dopp där vid badbryggan förstår jag, jag har inte heller doppat mig på länge, denna vecka skulle vara läge för sista badet, nu måste jag allvarligt fundera på om jag ska anta den utmaningen imorgon! Kram

femfemman sa...

Förskolan är en riktig infektionsspridare. Men det blir bättre med åren. Gott att du piggnat till. Sol hos oss idag. 26 grader. Lite väl varmt!Nästan... Kram

BP sa...

Just nu är det INTE BARA du och Samuel som är sjuka, utan i princip varenda stockholmare enligt bästisen Yvonne. Det var i stort sett folktomt på hennes jobb. Många som vabbade respektive var sjuka själva.

Kul att åtminstone du har kryat på dig och planerat förkylningen till helgen, så att du är kry igen idag. Hoppas din arbetsgivare tackar dig;-)

Önskar dig en dräglig natt och att Samuel snart är frisk igen.

LillaSyster sa...

Åååå det ser inbjudande ut till att ta sig ett dopp.
Hoppas nu att Samuel blir pigg också och att du får en behaglig jobbnatt.

Ditte sa...

Skönt att du är bättre. Men givetvis trist att Samuel är dålig Hoppas han snart kryar på sig.
Visst blev det en skön dag. Fina bilder.
Här lättade dimman och det blev en solig eftermiddag. Middag på balkongen och det var klockan 19 +23 grader. Behagligt.
Önskar dig en lugn jobbnatt.
Kram

Znogge sa...

Så fort skolor och förskolor börjar så tar bacillerna fart igen. Lilla S har haft feber en gång och lilla I två men nu hoppas jag de får lite arbetsro. Hoppas att Samuel piggnar till snart igen.

Kram och god tisdag!

Anna i Portugal sa...

Blev inget dopp där i Brunnsviken den här gången då gissar jag? Krya på dig!

Guldkryckan sa...

Så surt med förkylningar,samma här för tillfället, usch.
Hoppas allt gått bra nu med ditt arbete och att allt utföll till belåtenhet, mao lugnt och stilla. ;)

Ha nu en fin kväll.