söndag 17 september 2023

Skyltsöndag


 BP:s härliga skyltsöndag, då börjar jag med socialstyrelsens nya riktlinjer!

Hittade en gammal bild från när vi var i London på Camden Market för flera år sedan, och åt kinamat stående, en skylt i bakgrunden.
Såklart konstnären Jan Stenmark!
Sikherna hade turbandag i Köpenhamn när vi var där, man kunde få hjälp att få en turban!
Som tur var hade vi öronproppar på hotellet vi sov på, för det var en rejäl fest med hög (skränig) musik mitt emot hotellet i Köpenhamn ( en fördel när man hör dåligt, men var tvungen att ha en öronpropp i mitt öra med lite hörsel kvar! )

Natten på jobbet blev långt ifrån lugn för mej, mycket spring hela natten, så var lite mör när jag cyklade hem i duggregnet. Men nu är jag laddad för natt nr 2!




9 kommentarer:

Ditte sa...

Kul och snyggt skyltat!
Skrattade gott åt när ni var i LOndon. Set t som o det är nudelsoppa och då ska det sörplas.
Kul att hänga med till Köpenhamn också men mindre roligt med buller. Å andra sidan bodde ni mitt i stan och festligheter pågick.
Kul med turban. Skulle gärna testat.
Önskar dig en lugnare natt på jobbet.
Varm kram

Äventyret framtiden sa...

Skojig bild av er när ni äter kinamat!
Bra skyltat som vanligt här hos dig Susjos, varierat.
En lugn natt önskas!
Kram!

BP sa...

Återigen verkar vi har väldigt lokalt väder här i stor-Stockholm. Det var visserligen svinkallt i morse, men strålande solsken hela dagen...

Gillar skyltarna från "China Town". Övning ger färdighet - att äta kinamat stående alltså;-)

Turbandag - det var nåt helt nytt för mig, men kul! Gissar att nåt liknande inte finns i Sverige...

Koserten i Köpenhamn hade nog passat Guldkryckan och KajsaLisa - säger bara hårdrock och Deatch Metal;-)

Tusen tack för att du skyltar och länkar:-)

Hoppas att natt #2 blir lugnare.

Guldkryckan sa...

Ja, fyra små öl, hur ska detta gå?
Dessutom bara en kväll i månaden, hujeda mej.
Jag som knappt får i mig två på en kväll. ;)

Hoppas ditt pass inatt blir lugnare än natten innan.

Ha det så fint du kan.


Åke sa...

Vad hemskt att inte få sova när man vill av allt busliv. Det här med öl ja... man får beställa in större glas (om det ser bättre ut)

Znogge sa...

En härlig skyltning på alla vis och fina tillbakablickar.
Hoppas att den kommande arbetsnatten blir bra nu!

Kram

Klimakteriehäxan sa...

Äta mat stående utan bord är ingen höjdare ...

LillaSyster sa...

Nästan hopplöst att äta det där stående utan bord. Bra jobbat!

Paula sa...

Jag tar till mig socialstyrelsens råd! Men var har du turbanen, tänk vilken fin turbanbrud du hade varit! Jag fick faktiskt öronproppar igår på Dalaregementets dag, trodde jag skulle få någon lott eller nåt när en tjej sträckte fram en liten ask, jag tittade frågande på henne o då sa hon:Öronproppar! Då gick vi snabbt därifrån, min jycke hatar höga ljud som de flesta hundar, vi hann långt bort innan de började smälla...