onsdag 27 september 2023

Hektisk onsdag

Idag hade jag mycket att göra på min agenda, så var tvungen att stiga upp efter nattjobbet efter bara 4 timmars sömn. Mot Odenplan ...
...började med ett rutinbesök hos gynmottagningen för att få mera östrogen.

Vidare mot glasögonbutiken för att få hjälp att fixa till mina nya glasögon så de sitter bättre.
När jag ändå var i Vasastan så kollade jag om Samuel ville ha besök av farmor, och de hade just kommit hem från förskolan, så det gick bra,  vilken lycka att få komma dit en stund och leka med honom!  Sen fick jag bråttom hem inför nästa möte. Hann få i mej en fryslåda till middag...
Sen var det dags att cykla till jobbet igen, eller nästan till jobbet, mitt emot NKS ligger ju Carolina Tower. Några av oss BB-barnmorskor hade bestämt en date för att prata lite om hur vi kan göra det bättre på eftervården och framföra det för våra chefer. En trevlig träff över ett glas vin. Nu kommer jag att sova gott ikväll, och väldigt nöjd med dagen!


 

8 kommentarer:

BP sa...

Det är ju en himla tur att Odenplan och Vasastan ligger så nära dig:-)
Måste beundra dig att du orkar med så mycket efter bara fyra timmars sömn...

Perfekt med ett besök hos Samuel medan du ändå var i Vasastan. ur går det för honom i förskolan? Gillar han det och har han fått kompisar?

Kul också med träffen på hotellet. Ett bra och roligt initiativ. Lycka till nu med att framföra era synpunkter till cheferna.

Sov gott nu!

LillaSyster sa...

Hoppas att cheferna lyssnar och kan stå för en förbättring. Hu vilka priser på blommorna....Ha en bra torsdag!

Znogge sa...

Vilken bra dag det blev och så mysigt att få träffa Samuel en liten stund. Hoppas ert möte blev konstruktivt och bra.

Önskar en god torsdag nu!

Kram

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

Bra att ni tar tag i förbättringar! Stort plus till er!
En stund med Samuel måste alltid vara rätt! Kram

Anna i Portugal sa...

Hoppas cheferna lyssnar på era önskemål. Fint när ni kan gå samman och få stöd av varandra i den processen.

Annika sa...

Det var då en mastig dag, men en bra såklart!
Du hann mycket!
ja, må det ske förbättringar inom ditt skrå och att cheferna verkligen SKA lyssna.
Kramar!

Guldkryckan sa...

Lika bra att beta av så mycket man kan när man ändå är på gång antar jag, lite av min egen modell.

Tillönskar dig en fin torsdagskväll.

Ditte sa...

Vilken trevlig dag! Och mycket fick du uträttat- Givetvis extra trevligt att få till ett spontant möte med Samuel- Visst är det lycka att ha nära till de "sina". I varje fall tycker jag det. Vet ju att du gör det.
Fint med ert möte på KS och att göra gemensam sak av era tankar ocm förbättring.
Kram