fredag 22 september 2023

Fem en fredag

Bilder från gårdagens jogging/powerwalk vid Brunnsviken...
Så är det fredag igen och det är dags för Elisamatildas "Fem en fredag" med temat :" I nuet".

1. När behövde du sist improvisera någonting som MacGyver?

Var inte alls förberedd i morse kl 06.45 när min närmaste chef kom till avdelningen, och jag frågade om datum då vi kunde ha ett lönesamtal inför lönerevisionen nu i oktober, och hon föreslog att vi kunde ta det nu! Då fick jag improvisera lite, men det gick bra! 

2. Vad är det mest spontana du gjort i veckan?

Fick ju en ledig natt bara sådär mitt i veckan, spontan städning blev det, fast det hade jag ju tänkt göra ändå, lite senare i veckan!

3. Vad gjorde du nyligen i sista minuten?

Slutbetalade novemberresan till Gran Canaria, just idag var sista dagen!

4. Hur organiserar/planerar du din vecka?

Efter mina jobbnätter helt enkelt. Vi har en väggalmanacka där jag skriver i när jag jobbar natt, och makens jobbschema. Där kan jag ju se när vi är lediga och kan boka in trevligheter, och såklart andra saker som jag måste göra.

5. Vad ger dig tunghäfta?

Jag är inte den som öppnar munnen så ofta på våra arbetsplatsträffar, har mycket att göra med att jag inte hör vad alla säger pga min hörsel.

Natten på jobbet blev en "lagom natt"med ett trevligt lönesamtal precis innan hemgång, nu stundar en träff med bokklubbs-tjejerna i Kallhäll ikväll, och i morgon hoppas jag att vi håller oss friska så vi kan fira äldsta sonens födelsedag i efterskott, längtar efter att få träffa Samuel, barnbarnet!
 

13 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ååå du ska snart till GC!
Oschysst att ha lönesamtal precis då man gått av sitt nattpass. Njut av sommarkvällen- ja det är varmt ute. Och ha en trevlig helg!

BP sa...

Alltså att ha ett lönesamtal klockan 06:45, måste väl vara rekord. Skoj att höra att det gick bra, trots en helt arbetsnatt som du hade avverkat.
Städning blev det också för min del i veckan. Spontant det också, men ack så nödvändigt om man säger så;-)

Härligt med en Gran Canaria resa att se fram emot. Å just i november, som ju är årets tråkigaste månad.

Håller tummarna att du får till en "dejt" med Samuel imorgon:-)

znogge sa...

Det var kanske inte den optimala tiden för ett lönesamtal men något säger mig att din chef redan vet vad du går för. Skönt att det gick bra. Sedan brukar det i och för sig inte generera så mycket mer klirr i kassan men ändå.

Så härligt att ha en resa att se fram emot. Det känns bra när det är som mörkast här.

Önskar en god kväll nu!

Kram

Guldkryckan sa...

Pågår en lönerevision hos oss nu, vi kommunalare har inte fått den årliga löneförhöjningen ännu pga det, tur man inte har ungar och bil. ;)
En lagom natt är en bra natt förstår jag.

Ha nu en fin helg.

Kina sa...

Oj, det var verkligen oförhappandes att avsluta ett nattpass med lönesamtal, Hoppas det gick riktigt bra. Men det är oftast inte många kronor man får.
Härligt att sticka iväg när det är som allra tråkigast här i Sverige! November är den absolut värsta månaden på året tycket jag. Det enda som lyser upp är att min son fyller år då.
Neej, hörseln är viktig i alla sammanhang. Fast ibland pratas det så mycket skit så man önskar att man slapp höra det.
Gosa ordentligt med din lilla älskling i helgen nu! NEJ, jag menar barnbarnet så klart! Ha det gott! 😄

Anna i Portugal sa...

Vad härligt att ni har GC att se fram emot snart. Och att ni får träffa Samuel i helgen håller jag tummarna för så klart.

Paula sa...

Jamen vad trevligt med lönesamtal som mynnar ut i löneförhöjning hoppas jag. Och självklart hoppas jag att du kan träffa Samuel med föräldrar imorgon. Mina Stockholmsungar, Simon med dotter Freja skulle åka hit till Falun imorgon och nu har Freja hög feber....alltid är det något när man planerat roligheter. Men de har tack o lov ledigt nästa vecka så jag hoppas hon blir frisk snart. Har ju självklart tänkt hinna träffa dem.
Ha så kul på bokklubbsträffen! Kram

Hanneles bokparadis sa...

Mysig joggingtur, ingen spontanresa för oss till Frankrike, för Parisresa inställd…. blev Normandie istället.

Ditte sa...

En skön runda och vädret är ju bara att njuta av. Fina bilder.
Tänk att det fortsatt är så grönt trots att det är i slutet av september. Skön sensommar.
Vad gäller "nuet" så är det ju där vi oftast är.
Heja! Bra jobbat att du samlade dig så snabbt för lönesamtalet och att det flöt på bra.
En extra ledig natt förstår jag du uppskattade.
G.C i slutet av november låter skönt. Vi är i tankarna för en resa men vet inte riktigt ännu vart den ska gå. Ska däremot till London med döttrar och yngsta barnbarnet i mitten av oktober. Ser fram emot det.
Kul med bokklubb och även att fira äldste sonens födelsedag. Och givetvis att träffa Samuel. Lycka!
Varm kram

Mrs Calloway sa...

årets i särklass tråkigaste månad är februari. då behöver jag resa någonstans för att hämta krafter till kropp och kanske allra mest själ. fick ställa in barnbarnsträff för ett par veckor sedan på grund av att maken var krasslig. ja, mer än så. nu inväntar jag nästa tillfälle. grönskan är fantastisk och fortfarande sitter jag på altanen och äter frukost. ha det så trevligt med lilla barnbarnet!

Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv sa...

Egentligen ganska oschysst att slänga på lönesamtal så där oplanerat för någon. Det är ju ändå något man ska få förbereda sig inför, och kunna påvisa vilket jobb man gör. Skönt att du kunde improvisera men tycker det är lite taskigt gjort ändå.

Klimakteriehäxan sa...

Åååå du ska ut och träffa solen igen, jag blir SÅ avundsjuk! Men önskar dig förstås en härlig tripp.

Janerik Sundh sa...

Tycker det var nonchalant att hantera ett lönesamtal så av din chef. Bra, att du kunde hantera det ändå.