söndag 14 april 2024

Ledig lördag


 Nej, jag jobbade inte i natt, så skönt! Lördagen var alltså lös och ledig. Började med att åka in till NK för att diskutera  favorit parfymen jag har köpt av dem som jag inte tyckte doftade något, men fick förklarat att jag har blivit "näsblind". Så nu ska jag låta bli att använda den i två veckor så får vi se om doften kommer tillbaka! 

I Kungsträdgården börjar körsbärsblomningen att synas så smått, för visst ser ni lite rosa blommor?

I väntan på våra vänner så hamnade vi på en pub där denna person satt.

Sen gick vi vidare till Brasserie Makalös där jag bokat bord, den franska restaurangen som inte spelar musik medans man äter, och där träffade vi våra vänner Y och T.
Jag ville absolut prova deras gratinerade ostron igen...
Sen blev det Steak Minute med pommes som smakade mycket gott.
Vi gick vidare till Norrmalmstorg, och Nobis Hotel och deras lounge, vilket ställe!
...och goda drinkar!

Bra ljudmiljö så vi kunde prata...
Så småningom var det dags att åka hem, bra är ju att både vi och våra kompisar bor nära varandra i Solna, så vi delade på en Bolt hem. En sån trevlig lördag vi fick!


6 kommentarer:

LillaSyster sa...

Maten ser så god ut! Det syns att ni hade det trevligt.
Hoppas att du känner doften snart igen.
Det sprakar verkligen om pinnen.
Ha en fin söndag, här blåser det storm.

femfemman sa...

Oj, vilka kvällar ni kan ha i storstan!
Tveksam till ostron dock. Smakar bara hav, enligt mej.

Det där med parfym använde jag förr. Har inte gjort på decennier. Tycker inte att det är jag om jag sätter på en annorlunda doft. Visst är jag konstig?

Ha en fin dag. Kram

Anna i Portugal sa...

Jag använder inte parfym så jag har aldrig hört talas om att bli näsblind. Intressant! Jag sov gärna på hotell Kungsträdgården när jag var i Sthlm och jobbade. Så den restaurangen har jag minsann ätit på, älskar att det är så högt i tak. En trevlig lördag förstår jag. Hoppas din söndag blir skön också!

Ditte sa...

Verkligen, en härlig dag med så mycket gott och trevligt sällskap- Har tänkt mig Kugsan och körsbärsträden idag.
Tack för tipset om "Makalös". Har hört om restaurangen men inte varit där. Loungen på Nobis gillar vi också. Visst är det en läcker miljö och drinkarna också.
Hoppas nu att din "luktblindhet" går över. Men lite märkligt verkar det ju .
Kram och trevlig lördag

BP sa...

Japp, det är så en ledig lördagskväll ska firas. Maten, drinkarna och speciellt miljön är helt i min smak. Även jag som inte är hörselskadad ogillar musik (oavsett ljudvolym) när jag äter.

Paula sa...

En lyckad kväll med gott på tallrikar och glas. Drinken med en kvist i såg för läcker ut, kanske en GT?
Ny vecka, hade tur med vädret under gårdagens stadsvandring, idag kom regnet
Kram