söndag 14 april 2024

Skyltsöndag


 BP:s skyltsöndag får börja med detta påskkort som Samuel gjort, det värmde mitt hjärta!

Jag hann vara med på manifestationen i onsdags ( på utbildningsdagen) för vår överläkare som fått sluta pga oklara anledningar bl.a gällde det hur hon använt sin jobb-mail i andra ärenden . Några skyltar syns.
I kylskåpet på jobbet stod denna kartong med en tårta i , från en tacksam patient, så fint skrivet!
Garaget på MoS är enormt, så det gäller att fota, så man vet vart man ställt bilen! Idag var jag nämligen dit till Clas Ohlsons för att köpa med mig förvaringslådor till syster som nu bor i Hässelby, dit jag i regnet sen körde, med mig hade jag också vår gamla dammsugare, för vi har köpt en sladdlös dammsugare, ska väl visa upp den vid tillfälle!
En tjusig tavla som väl kan ses som en skylt, såg vi igår i den enorma loungen på Nobis Hotel. Det är en känd skådis, men kan inte namnet?

Året 2012 hade det snöat denna dag, min lilla opel corsa var helt översnöad. Idag fick vi regn istället, det är bättre!

Hittade en kul bild på nätet, vi har svårt att ställa om klockan på spisen, så den visar fortfarande vintertid, haha! Dock har jag lyckats ändra tiden i bilen, vår mikro har gudskelov ingen klocka ;-).

Ser så fram emot morgondagen, då jag ska iväg på lite trevligheter igen!






9 kommentarer:

BP sa...

Hahaha! Varken min spis eller min mikro har en klocka. Det har däremot Frans och jag har INTE lyckats ändra tiden. Så jag tror jag struntar i det;-)

Samuels påskhälsning är sååååå fin. Jag ser ett antal hjärtan där. Gör du?

Manifestationen på ditt jobb har helt gått mig förbi. Hoppas den uppmärksammades åtminstone på Stockholmsnyheterna.

Så kul med en tårta till er! Den är ni sååååå värda! Vad gäller skylten i p-garaget hos MoS kan jag bara säga att jag har misslyckats två gånger att hitta utfarten från det garaget. Vet inte hur många varv jag fick köra innan jag kom rätt. Nu har ju MoS och Täby Centrum alltid haft samma ägare, så man skulle kunna tro att de även hade samordnat garagen. Men icke...
Ingen aning vem snyggingen på bilden är.
Bra förresten med ett bildbevis att det faktiskt KAN vara snö i mitten av april.

Tusen tack för länken och som alltid en suverän Skyltsöndag:-)

Jossu sa...

Min första tanke när jag såg tavlan var en ung Zac Efron. Han är skådespelare så det skulle kunna stämma.

Ditte sa...

Snyggt skyltat! Och så gulligt med Samuels påskkort.
Fint med er manifestation. Har bara läst om eländet men nån ordning fr det väl ändå vara. Fint att ni manifesterade.
Och att få uppskattning från nöjda patienter förstår jag är välkommet och uppskattat- Ni är så väl värda detta-
Och visst är det lika bra att fota var en ställer bilen i dessa stora garage. Har hänt mig att jag just i ett stort garage letat...
Och visst kan detta med att ställa om klockan ställa till det. Absolut!
Kram

LillaSyster sa...

Jag ser som BP ett antal hjärtan, sötaste påskkortet ever. Full storm idag och några regnskurar, men det är alltid bättre med regn än snö. Ha en trevlig måndag!

Äventyret framtiden sa...

Det där med att ändra tiden är inte alltid så lätt. Jag körde alltid på sommartid då jag hade bil, även fast den fick vintertossor på.
Bra skyltat och förstås så är Samuels teckning den bästa skylten. Värmer hur mycket som helst.

Ha det fint,
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Fint påskkort!
Den där konflikten kring läkaren verkar väldigt infekterad. Hoppas det kommer en upplösning. Alla läkare behövs väl!?

Znogge sa...

Men så fint påskkort från Samuel <3 Sådana hälsningar uppskattas. Hoppas att manifestationen gjorde verkan. Någon måtta får det vara.

Kram

christian sa...

Förstår att du gillade teckningen du fick, sånt värmer alltid.
Beundrar all som jobbar inom vården, ni är verkligen några av samhällets absoluta hörnpelare å att få tårta är ni mer än värda....så kul att det finns msk som uppskattar andra å även visar det!
P.S. De flesta av mina klockor ställer om sig automatiskt....tack å lov... hihihi

Ha en bra vecka!

Guldkryckan sa...

Manifestation som behövdes tolkar jag det som, perfekt, bra att reagera.
En tårta är ju en fin uppskattning, bravo.
Sladdlös dammsugare blir jag ju nyfiken på, ser fram emot detta avslöjande.

Ha nu en fin kväll. :)