söndag 28 oktober 2012

Melloförberedelser och Så mycket bättre

Köttgrytan blev så god igår, ett toppenrecept-tack Ylva! Det blev en sen natt, så då passade det ju bra att vi gick över till vintertid! Yngsta sonen agerade taxi inatt och körde hem våra kompisar som bor söder om stan. Gissa om han blev glad för en slant! Såklart vi pratade lite melodifestival 2013 igår. Nu har vi boende och biljetter till andra chansen i Karlstad, och biljetter till finalen i Stockholm :)
Idag har det varit en skön lat söndag, tog en promenad alldeles försent, skymningen kom snabbt...
Men jag ville så gärna se reprisen av "Så mycket bättre", som gick vid 14-tiden. Och vilken nostalgi!!! Pugh Rogefeldt och hans musik, fantastisk! Miss Li gjorde "Här kommer natten" så tårarna rann nerför mina kinder!!! Darin gjorde en underbar tolkning av "Stockholm".  Så på min mörka promenad blev det Pughs låtar på Spotify :) Sjöng gladeligen med i "Dinga Linga Lena" ,"Finns det lite stolthet kvar..." Ja,det var nostalgi på högsta nivå från mitten av 70 talet!!!

9 kommentarer:

JaanaM. sa...

Visst var Miss Lis och Darins tolkningar bäst. :)
Du verkar ha haft en toppenhelg ju. :)

Mallan sa...

Jag missade "så mycket bättre" :-( Ska försöka se det nästa gång :-) Kram

Osloskånskan sa...

Fint bilde!

Petra sa...

Jag missade ju detta!
Underbar bild på två snyggingar.

Susjos sa...

TV4play kan man säkert titta på :). Å Petra, kompisen har italienskt påbrå ;)

Kicki sa...

Vill också ha Pughs skiva! Miss Li var outständing!

Västgötskan sa...

Inte så mycket nostalgi för mig, men kände ändå igen de allra flesta av låtarna. Jättebra tolkningar (de flesta av dem)! :-)

Kram M

Jeanette sa...

Vilken härlig bild!
Hörde låtarna i dag på radon igen från Så mycket bättre, och deblir bara bättre av fler lyssningar.

Miss F sa...

Ja herregud, Miss Li! Jag storgrät när hon sjöng den.