måndag 15 oktober 2012

Söndersmulad och blöt servett efter "Torka aldrig tårar...

Servetten är blöt och söndersmulad efter del 2 på svt av Jonas Gardells " Torka aldrig tårar utan handskar". Vilket drama!! Fantastiska skådespelare och en smärtsam historia om dessa unga homosexuella män i 80 talets Stockholm...
Måste läsa boken!
Annars är jag mör i kroppen efter natthelgen och jympapasset ikväll. Njutit av att det är måndag (för mej och maken är det ju fredag) med lasagne och gott rödvin!
Och inser att jag tillsammans med barnmorskestudenten faktiskt hjälpt till vid 7 förlossningar i helgen!!! På "vår" förlossningsklinik är vårt nya  uppdrag att ha 3200 förlossningar detta år,då vi dragit ner på personal och rum. Men redan igår uppfyllde vi det uppdraget. Så kanske vi kan stänga nu???

3 kommentarer:

JaanaM. sa...

missar ju programmet, då jag är på kör på måndagar. nu kommer snart några måndagar jag kan se den.

har man ett uppdrag för hur många förlossningar ni ska "genomföra"?

Anonym sa...

Nej för Guds skull, stäng inte! Ni gör ett fantastiskt jobb och jag önskar att fler kunde se det! Jag är barnmorskorna evigt tacksam efter mina två förlossningar!
Missade ju Gardell i går men ska kura ner mig i soffan ikväll med en kopp te. Åh näsdukar kanske?

Petra sa...

Så bra och så den berör. Har sovit illa inatt och drömt konstiga drömmar. Tror att det var avsnittet som satte sina spår.
Kram