lördag 27 oktober 2012

Vintertidslördag och Exotisk Biffcurrygryta

..och jag är sååå glad att jag inte jobbar i natt, värsta natten på året att jobba! En timme extra. Ni kan ju tänka tanken hur det känns när klockan slår 3, och man då måste ställa tillbaka tiden en timme så klockan blir två igen...!
Men att vara ledig en sån här natt, det är ju underbart!
Igår kväll var vi hos våra kompisar och fick en underbar köttgryta och en massa vin....känns i dag. Nu laddar vi om för att bjuda hit andra kompisar ikväll, och de ska få smaka på likadan köttgryta, receptet fotograferades med Iphonen, så fiffigt :)
Ha en trevlig lördag!

8 kommentarer:

Rantamor sa...

Men vilken tur att du var ledig inatt dådåd annars har du åkt på en extra timme....
Och den grytan lät ju så underbart god att jag bara måste pröva...
kanske går med renkött åsså...

Ha en underbar kväll...

Västgötskan sa...

Förstår att du är glad och nöjd!
Min svägerska jobbar inatt. Sådär kul...

Njut av din lediga lördag/söndag! :-)
Kram M

JaanaM. sa...

Så skönt att få sova denna natt- länge! Du med. :)

Mallan sa...

Men man får se det positivt - en extra timme att hjälpa små fina bebisar till världen :-) Kram

Anna sa...

Åh det låter supergott!
Ang den extra timmen så är jag superglad för den då jag jobbade kväll igår och morgon idag. ;)

Fru Venus sa...

Jag minns hur det var att jobba ombord på färjorna, 18 timmars pass och sedan en timme kortare natt....ujujuj.

Helga sa...

Det där lät gott! Ja, fy för att jobba just den natten. Vi är mest rädda för våren då man ska börja vid 5 och klockan egentligen bara är 4. Huh!

Susanne sa...

Kikar in och skickar lite söndagskramar