fredag 1 januari 2016

Året 2015 som gick, del 1
























 Januari 2015. Visst kan man säga att det är en tradition då vi för fjärde gången åkte till Gran Canaria i januari? Så började vårt år 2015!

Minns när jag tog denna bild ,sista dan på den korta resan, jag ville inte åka hem till mörkret och kylan!

Februari 2015, och det var dags för vår årliga turné i Melodifestivalen. Detta år hade vi valt Östersund, där jag aldrig varit ( tänk va mello för med sig,man får se nya städer!)

Där uppe var det vinter och kallt!

Vi åt mellomiddag med melloklubben innan det var dags för deltävlingen

Vann den deltävlingen gjorde Jon-Henrik och Isa om ni minns?

Vi råkade bo på hotellet där efterfesten skulle hållas,så då blev vi paparazzis,hehe!!! Här en selfie med Andreas Weise

En suddig men trevlig bild på vinnaren!

Nån som inte var lika glad för jumboplatsen var Andreas Johnsson...

Programledarna och vi förstås...

Babsan var där...

Liksom Nanne Grönvall! Nej,februari glömmer jag inte!
Mars 2015 glömmer jag inte heller,för då åkte vi till Malta och hälsade på vår älskade yngsta son!

Där var våren på väg...


..och vi njöt av ljuset och värmen (nåja liite varmt var det i alla fall när solen kom fram!) och att få träffa sonen!

April 2015, det var då vi åkte till Söderfors Herrgård för en helg , hade ju hittat en "Let´s deal" för halva priset. Övernattning och en tre rättersmiddag + frukost, det blev en trevlig liten weekend!

Det låg en bok om bilsport i fönstersmygen...

...och ett magasin om bröllop, inte svårt att lista ut om vilken "bok" herrarna och damerna skulle välja,eller?


Vackra vyer från Söderfors

Men vi hade lite bråttom hem,för på kvällen var det dags för nästa evenemang..

Orup på Hamburger Börs!
Maj 2015, ja vem kan glömma maj 2015,då Sverige vann ESC i Wien!!! Å vi  hamnade på nån webtidning med denna bild från vinnarkvällen, haha!!

Okey, lite kultur från Wienresan också! Stephansdomen


Se där, en av de fantastiska sångarna från Italien, ni minns väl deras låt "Grand Amore"! 

Rådhuset i Wien

Bilarna var pimpade!

Vår man i Wien!

Fin tårta!

Det var en tung vecka...

Vårt hotellrum...

"Utklädda" som svenskar upp till tänderna! ( den stackars killen i receptionen ställde snällt upp som fotograf varje kväll!)

En fantastisk arena!

Vi var där på semifinalerna i alla fall!

Sen var det disco nätter på "Euroclub"...

Tack Wien för denna gång!

Juni 2015, blev väl lugn kan man tro efter Wien resan i maj, men icke. Jag fick se Gotland för första gången! 

..och det var vackert!


Jag blev verkligen betagen av denna ö.

..och nu har jag sett raukar i verkliga livet också!

Midsommarhelgen firades på jobbet..

Helgen efter så firades midsommar med goda vänner på landet!

Tur med vädret hade vi också!


Såklart grillade vi.
Puh, det får räcka med en halvårsredovisning idag. Jag är inte helt okey i min mage, och är nu säker på att det var en matförgiftning. Säga vad man vill om facebook, men man får ju lätt kontakt med andra människor där. Det finns en sida där som heter "Sollentunatipset" och där la jag in min misstanke om matförgiftning på Texas Longhorn, där har det strömmat in kommentarer och flera sällskap säger sig också blivit dåliga efter besök där i veckan! Ett sällskap om 16 presoner varav 7 stycken blivit dåliga. jag tipsade dem alla att höra av sig till livsmedelskontrollen på miljöförvaltningen och till restaurangen så klart, man vill ju inte att flera ska drabbas!!
God Fortsättning hörni, nu kan det bara bli bättre!

15 kommentarer:

BP sa...

Efter den halvårsrapporten förstår jag din kommentar hos mig idag: "Mitt nyårslöfte blir som vanligt "att dricka mer champagne". Det är härligt att se dessa bilder och din otroliga glädje att kunna festa och släppa loss. Helt underbart att se alla dessa "gladbilder"! Å några av dina "kändisar" - förutom dig då - kände till och med jag igen.

Är glad att du nästan är återställd från magsjukan. Bra att du anmälde händelsen och hoppas att Texas Longhorn är tacksam för att du larmade. Som restaurangägare skulle jag faktiskt vara otroligt tacksam för det. Skulle ju inte vilja servera mat som är dålig, tappa alla kunder och troligen bli anmäld.

Hoppas du är helt återställd till imorgon iaf.

BP sa...

Just det, glömde ju säga att om du någonsin känneer för att äta en hamburgare igen, så skippa Texas Longhorn utan åk till Hamburgarstugan Sollentunavägen 120. De började ju i Täby, men sedan september 2015 finns de även i Sollentuna och gör storsuccé. Deras Ashiburger är bäst och min favo. Alla deras hamburgare slår Texas med hästlängder. Jag vet, jag har testat:-)

https://www.facebook.com/search/top/?q=hamburgarstugan

Comsi comsa sa...


Det var ett underhållande och välfylld halvår som du delar med dig av. :)))
Toppen foton!

Bra om så många som möjligt anmäler....

Kram på dig ❤

Comsi comsa sa...


Det var ett underhållande och välfylld halvår som du delar med dig av. :)))
Toppen foton!

Bra om så många som möjligt anmäler....

Kram på dig ❤

Mias Mix sa...

Vilka glada härliga bilder!! Min årssammanfattning var lite mer dyster... Men jag hoppas på ett bättre 2016. Så himla trist med matförgiftningen. Inget man önskar sin värsta fiende ens. Krya på dig och god fortsättning på det nya året!

anettan sa...

Vilka härliga bilder....tänk vad det händer på ett halvt år.....och jag blir sugen på sommar. Gott Nytt 2016 Kram Anette

znogge sa...

Vilket härligt halvår och ja, nu kan det bara bli bättre :D

Kram

BP sa...

Svar: Hahaha! Ser också fram emot ett nytt bloggår med dig:-) Jag menar - inte vill jag missa synen av ert hotellrum i Wien (nej, fel här, för ESC kommer ju att vara i Stockholm utan hotellvistelse... tyvärr;-)) som konstigt nog påminner mig om mina träningsläger på olika hotell. Om du bara byter högklackat mot fotbollsdojjor så får du rätt bild om man säger så;-) Å att ligga i ett underbart skumbad... Ja, du missar ju en del med ESC på hemmaplan och "bara" taxi hem;-) Kram!

Ama de casa sa...

WOW! Vilket år! Trots att det "bara" var halva året med... :-)

Mest avis är jag på schlager- och storschlagerupplevelserna. Avis - men alls inte missunnsam, vilka HÄRLIGA bilder och minnen!

Hoppas du mår ännu bättre nu! Bra att du fick ut budskapet till fler också...

Ami sa...

Wow, Vilka härliga bilder!
Underbart :)
Hoppas du och sönerna mår bra igen!
Kram

Anni sa...

Finaste festprimadonnans bästa år! Så häftigt det är att följa dig och dina bravader - ja, bortsett från magsjukan då. Det ska bli intressant att höra vad restaurangen svarar och så bra att du fått fler att rapportera! Läskigt hur utlämnad man är när matförgiftning slår till. Det ända som är bra är ju att man inte smittar resten av familjen, som man ju gör med en "vanlig" magsjuka.

Klart att det finns mycket att se på så nära håll som i Köpenhamn, mycket mer än det vi gjorde denna gång men vi har ju varit där förr. Vi köpte CopenhagenCard som gav gratis entréer och fria tågresor, det var värt pengarna även om det aldrig kollades biljetter på tågen ...

Diana sa...

Shit vad du upplevt saker, vilket härligt liv du lever!
Och så många kändisar, coolt!

Home2tiny sa...

Men wow vilket 2015 du haft och då har vi inte fått se allt..... Fy tusan för matförgiftning skönt att du mår bättre. Gott nytt år vännen. Kramisar Tina

House and Garden by Bia sa...

Wow vilken års kavalkad!!...ett år går fort !
Nu är vi taggade för ett nytt år, eller hur ?
God fortsättning och ha det bra ;))
Kram bia

Ditte sa...

Vilket häftigt och fartfyllt år! Och så roligt!Underbara bilder bjuder du på. Tur att du är "ung och pigg" och att du har bra ork, det förstår jag. Inser att jjag nog får uppsöka Friskis mer frekvent, mina långpromenader duger inte....
(Är jag gymnastikdirektör i botten ,men har nog legat av mig en del...Grundstyrka sitter kvar.)
Ser med glädje fram emot nästa halvår.