måndag 30 november 2015

Uppföljning, Linas och ESC biljetter fixade!

När jag vaknade på eftermiddagen efter bara några timmars sömn så var det dags att förbereda sig för kvällens jympapass och uppföljning som betydde att jag blev filmad hela passet,och så ska jag få en usb-sticka på filmen för att själv titta på den och se vad jag kan förbättra ...säger bara brrrr för att bli filmad in action!

Missade att avboka Linas matkasse denna vecka, lite onödigt då maken flög till Köpenhamn i morse och blir kvar där hela veckan! 


Det var bara att ta tag i middagen och förbereda lite snabbt innan jag åkte iväg till jympan.Denna laxmiddag blev mycket god.

Sådär ja, nu kan jag äntligen pusta ut vad gäller ESC biljetterna. Jag och schlagerkompisen var med i utlottningen av biljetter för hela veckan, hela sex shower ingår i melloklubbens biljettpaket! Alltså även till genrepen också! Vi har haft riktig tur och fick biljettpaket, men tyvärr inte sittplatser, utan ståplatser...men men..vi har i alla fall biljetter och det är jättekul, även om man fick hicka när man såg priset! Nu ska jag bara fixa semester också ...

Skulle bara in en sväng på akademibokhandeln efter passet idag och köpa en ny kalender, men så var det ju det där med böcker...trots att jag har flera olästa böcker här hemma, varför köper man fler? Så var det: "köp 4 betala för 3" och ändå blir det dyrare än att köpa på nätet..ändå köpte jag...man är galen?! Men nu fick jag hem "Att föda ett barn" som är nästa bok att läsa i vår bokklubb. Sofie Sarenbrant har jag inte läst ännu, men är nyfiken på. Har henne på instagram, och hon rekommenderade mej att börja med "Visning pågår", fast det inte är den första boken..så nu är den också inköpt. 

9 kommentarer:

Comsi comsa sa...


Din mat ser god ut, jag älskar lax.
Lova lägga upp filmen, OK? :D
Grattis till ESC- biljetterna, om du har tur så kanske du får sitta på någons axlar, he he...
Mycket nöje med läsningen. :))

Nattis kram ❤

Comsi comsa sa...


Din mat ser god ut, jag älskar lax.
Lova lägga upp filmen, OK? :D
Grattis till ESC- biljetterna, om du har tur så kanske du får sitta på någons axlar, he he...
Mycket nöje med läsningen. :))

Nattis kram ❤

BP sa...

Hahaha! Börjar med slutet på ditt inlägg. Gör precis som du! Går alltid på det där med betala 3 för 4. Å jag gillar det! Å Sofie Sarenbrant är ju sååååå bra. Har läst "Vising pågår" å jag kan bar säga att den är såååååå bra. Hennes böcker är minst sagt annorlunda. Du kommer att älska dom, jag lovar!

Att laga mat till sig själv är ingen höjdare. Frys in resten;-)

Åsså till sist - Stort, stort GRATTIS til ESC-paketet. Det spelar liksom ingen roll vad det kostar. Det är ju din passion. År såååååå glad för din skull:-)))))

Susanne sa...

Grattis till biljetterna, förstår att SU behöver ha semester ;)

Ama de casa sa...

ÅÅÅÅÅÅÅHHH!!! Nu är jag RIKTIGT avis! Men absolut inte missunsam, så stort GRATTIS till biljetterna! Du kan väl börja knåpa på "Hej Ama!" banderollen redan nu? ;-)

Ser fram emot att se din film här på bloggen :-)

Fyra betala för 3... Den går jag också alltid på - och jag älskar det :-)

znogge sa...

Så jobbigt att bli filmad men jag misstänker att det kan vara ganska så nyttigt. Man ser i alla fall vad man kan förändra och förbättra.

Grattis till biljetterna :D

Kolonilotta sa...

Stort grattis till biljetterna! :))
Med dina benmuskler kommer det nog inte vara några som helst problem med ståplatser!
Och den extra tallriken mat kan du ju spara till nästa vecka så behöver ni bara laga mat halva veckan! ;)
Jag skulle verkligen vilja köpa lite böcker till semestern. Vi får väl se om jag kommer iväg någon dag...
Stor varm kram!
Susanne

Susanne ❤️ sa...

Verkligen ett stort grattis !! och det är väl då man ser ngt egentligen :) när man har ståplats ;) ta med en filt och massa gott och sitt och vänta så kommer du vara längst fram hihi
Jag vill verkligen ha en matkasse men dom kör inte så här långt ut .. och då känns det som jag kan handla själv lika väl….
Usch inte kul med att det är fler katter som blivit skadade :( har det flyttat in ngn ny familj och med en katt som håller på att göra sitt revir ?? men då borde ju inte en tjej katt bli biten ???
Stor Kram till dig finaste

Ditte sa...

Grattis till ESC paketet! Och med den träning du håller på med så funkar helt klart ståplatser. Och vad gälle rpriset, så är dte ju att strunta i. Är man intresserad så är pengarna inte vktiga, om man har dom. (Min filosofi)
Vet att min dotter med vänner alltid går på genrepet och har även i år biljetter dit, men då gick det att få sittplatser, dock bara en show. Och jag tittar på tv.
Böcker! Alltid bar att ha och ayy läsa! Känner igen mig!
Kram och trevlig fredag!