onsdag 14 mars 2018

Intensiv onsdag


 Inte så mycket att säga om denna gråa dystra onsdag i mars månad. Hittade denna bildserie som väl passar bra dessa vintriga dagar i Sverige i mars månad!
Själv har jag cyklat genom garaget fram och tillbaka några gånger idag, har alltså tvättat i tvättstugan som ligger i huset längst bort! Skidkläder och sängkläder tvättas där i ett nafs. Samtidigt hade jag en soppa på spisen, en viktväktarsoppa med både blomkål,linser,lök,vitlök, ingefära,curry, apelsin och tomater! Den blev lite stark, men god. Vidare tåget till Sollentuna och därifrån en promenad till Stinsen för mitt IW-pass kl 18. Hann handla lite på Citygross innan min man ,som kom direkt från jobbet, hämtade mej. De lediga dagarna går fort!
Tulpaner piggar upp! Fick en härlig bukett av min kompis igår.

5 kommentarer:

BP sa...

Soppan är helt i min smak kan jag säga. Finns inget godare/bättre än starka soppor när det är 7 minusgrader ute som det är just nu. Känner lukten och mumsar:-)

Skrattade gott åt dina bilder 1 och 2. Just ja, vi bor i Sverige och borde vara vana. Men den här vintern kändes extra tungt efter en skitsommar och att det varit grått hela tiden. Just nu drygt två veckor utan en solglimt. Undrar hur våra ben mår efter noll tillskott av B- och D-vitaminer...

Tack för färgklicken i form av tulpaner:-)

znogge sa...

Tulpaner piggar verkligen upp en grå dag. Här är lika grått i dag tyvärr...

Kram och trevlig torsdag!

Ama de casa sa...

Jag hade också tvättdag igår, men den blev lite hastigt och lustigt uppskjuten tills idag då mitt tvättmedel visade sig vara maskindiskmedel ;-) Men jag behöver i alla fall inte cykla ut till köket för att tvätta :-D

Härliga tulpaner!

Anni sa...

Jag skulle också gråta om jag satt på en bänk med Johnny Depp. Men inte av samma anledning som grabben.

Susjos sa...

Anni: Haha, kan tänka mej att det är glädjetårar då !!!