torsdag 22 mars 2018

Tårtgeneralen

Ledig torsdag betyder lång sovmorgon,sen frukost och så var det dags för första joggingturen för i år. Solen sken och det var plusgrader ute, en perfekt dag alltså, förutom alla vattenpölar och lite isigt här och var. Här en hissbild efter joggingturen.

För första gången sprang jag runt Råstasjön.

Sen var det dags för lite roligheter. Bjöd maken på middag på Restaurang Drama ,innan vi gick på bio.

Vi hade bokat i VIP biografen och vid restaurangbesöket beställde vi det vi ville äta och dricka under filmen, som levererades in så smidigt under reklamen.

Gissa om jag fick locka med min man på den här filmen, han är inte så förtjust i svensk film. Men jag hade på känn att denna film var sevärd, och det var den! Så ska ni se en bra svensk film i år, gå och se "Tårtgeneralen"!!!
Expressens recension ser ni här. Både jag och maken blev berörda!


4 kommentarer:

BP sa...

Ja, idag var det ju vår - nästan alltså. Å för en professionell joggare var det ju ideala förhållanden - nästan alltså.

Har sett många trailers för Tårtgeneralen, men har kommit fram till att filmen absolut inte är mitt stuk. Du vet "humour doesn't travel som min svengelska make brukar säga;-)

Himla kul dock att ni gillade filmen båda två:-) Å maten - MUMS:-)

Ama de casa sa...

Intressant med en sån där VIP-bio :-)

Jag har lite svårt för Persbrandt. Delar inte alla lovord om honom, varken som skådis eller hunk. Blir mest irriterad faktiskt. Så jag tror jag avstår filmen (fast när den kommer på nån filmkanal kommer jag nog att se den ändå ;-) ).

Ha en härlig dag!

znogge sa...

Vilken trevlig dag och kväll! Själv har jag fått för mig att det inte är en film för mig.Varför vet jag inte men kanske är det Persbrandt...

Ha en bra jobbhelg!

Ditte sa...

Skönt med en joggingtur! Klar vårkänsa där!
Mysigt med restaurangmiddag och bio i VIP salongen. "Tårtgeneralen" vill jag också se vid tillfälle. Gillar ju Persbrandt också.
Kram!