torsdag 13 september 2018

Tre flugor i en smäll

När jag ändå skulle till Odenplan idag för rutinkontrollen å mera östrogen hos min gynekolog på läkarhuset så passade jag äntligen på att även boka en tid hos en optiker på Stockholm Eyewear för nya terminalglasögon som landstinget står för. De bjöd inte bara på en synundersökning, jag fick kaffe också! Svårt var det att bestämma bågar till den nya glasögonen, till sist valde jag ett par som inte landstinget sponsrar, men de var på rea, så de var inte superdyra, men lite mer "vågade" än de tidigare bågar jag har haft...men gjorde jag rätt...börjar redan fundera över mitt val! 

Sen var det dags för besöket på läkarhuset, på våning 9 är utsikten fantastisk!

Gick förbi en bekant skylt, den har jag sett inne hos BP!

Yngsta sonen jobbar ju vid Odenplan, så varför inte passa på att träffa honom om han har tid? Å jodå, han hade tid att träffa sin mamma efter jobbet! Sååå mysigt!

Sen var det dags att åka en station hem till Solna igen. Nu blir det vila resten av kvällen, känns som jag har en förkylning på gång!

10 kommentarer:

BP sa...

Idag har du inte bara varit i "mitt" kvarter, du har till och med varit inne i samma hus där jag jobbat. Tänkte du på det?
Ska bli spännande att se vilka bågar du valde, för du ska väl visa upp dom på bloggen:-)
Skrattade gott åt skylten. Texterna på skylten är desamma sedan Johan & Nyström flyttade in i Claes Görans gamla lokaler, men såg du att de hade bytt låda?! Tusen tack för länken förresten:-)
Undrar om ni satt på Bryggeriet när du träffade sonen. Perspektivet mot Stadsbiblioteket stämmer nästan tycker jag.

Åsså hoppas jag innerligt att du inte har en förkylning på gång. Det skulle vara totalt usel tajming nu när du är ledig.

Steve sa...

Du valde säkert rätt glasögon när ditt val föll på såna som Landstinget inte sponsrar.
Jag kände oxå igen den där skylten från BP.
Hoppas att du klarar dig från förkylningen.

znogge sa...

Jag tror du valde rätt bågar! Jag föll också för ett par som inte ingick i kommunens avtal och tur var väl det. Dem andra var gräsligt tråkiga. Mysigt att träffa sonen!

God morgon!

Ama de casa sa...

Det var verkligen en snygg och effektiv kombi du fick till där! Trevligast var såklart mötet med sonen :-)
Ska bli kul att se vilka glasögon det blev sen när du får hämta ut dom. Himla svårt att välja bågar, mina har en tendens att alltid bli röda... :-D

C-G skylten känns helt klart igen, även om det inte är C-G som har den längre :-)

Ama de casa sa...

Just det: Håller tummarna för att det är falsklarm med den annalkande förkylningen!

Ha en fin dag :-)

Ami sa...

Jag tror nog att du valde rätt bågar :)
Mysigt att träffa sonen....
Kram och trevlig fredag och hoppas det inte blir något mer med förkylningen

Mias Mix sa...

Kul med nya bågar. Blir säkert jättebra! Och date med barnen värderas alltid högt!

Ditte sa...

Ler och känner väl igen mig. Jag bodde på Upplandsgatan, alldeles vi Odenplan mellan 2002 och 2004. Så detta är mina gamla hemmakvarter.Fint att ta "tre flugor på smällen". Och extra mysigt att träffa sonen tämligen spontant. Hoppas du blir nöjd med bågarna du valde. Men visst är det svåra val och beslut.
kram!

Anonym sa...

Jo hej du susjos. Jo jag har följt din blogg i flera år. Nu visade sig att jag bor granne med din bror Pär i Falun.

Susjos sa...

Hej anonym! Va kul att du bor granne med min bror!