lördag 30 mars 2019

Lisa-Kvinnan som är jag

Ikväll var det dags för lite roligheter igen. Förra veckan bokade vi en av de sista platserna på Rival för att se och lyssna till Lisa Nilsson.

Först blev det lite mat på den italienska restaurangen Da Luigi, jag åt en god vegetarisk pizza.

Sen gick vi vidare till Rival.

Lisa Nilsson sjunger så fantastiskt bra, men tyvärr hade hon mycket prat med i föreställningen, och jag hörde inte vad hon sa, trots att jag hade fått låna hjälpmedel för min hörsel.

Men jag missade inte hennes röst! Jösses vad hon sjunger bra, här har hon just avslutat Whitney Houstons " I have nothing" 




Jag videoinspelade också låten "I have nothing", men får inte in den videon på bloggen. Hittade ett klipp på Youtube med exakt samma låt som någon annan spelat in, så lyssna och njut!

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Hon är verkligen fantastiskt duktig på att sjunga! Och ni är fantastiskt duktiga på att göra skojsigheter :-)

Ha en fin dag - här regnar det, vilket faktiskt är otroligt skönt :-)

Znogge sa...

Visst sjunger hon fantastiskt bra men det var synd att du missade mellansnacket. Det viktigaste var i alla fall att musiken gick fram. En pizza helt i min smak dessutom!

Kram och god söndagskväll!

BP sa...

Lisa Nilsson - ja, jag känner åtminstone igen namnet;-) Ser ut som att ni njöt hela kvällen:-)

Ditte sa...

Lisa Nilsson är en favorit. Hade jag varit hemma hade jag helt klart sett henne på Rival.Har flera skivor med henne som jag gärna lyssnar på.
Trist att du inte hörde det hon sa och att tekniken inte fungerade.
Videoklippet är så bra.
Kram!

Anni sa...

Visst är det tråkigt när man inte hör, man känner sig så utanför. Lisa sjunger helt fantastiskt, då går i alla fall rösten fram ordentligt!

På Hovet har jag ingen hörapparat i örat, där är ljudnivån sådan att den alls inte behövs. Ja jisses, vilket tryck!