lördag 27 april 2019

Kusinträff

Skönt att slippa telefonen i natt och få vara på golvet med en bm.stud och få förlösa i stället! En fin förlossning på morgonen som tyvärr avslutades med en större blödning då moderkakan inte ville släppa och vi fick åka till operation kl 07 på morgonen.  Jag kom inte från jobbet förrän kl. 08, och fick bara ett par timmars sömn ...innan jag åkte in till stan för att träffa en kusin som var i stan över dagen. Vi hamnade på Grand Hotel där jag köpte kaviarstrutar för 160 kr,  två pyttesmå dyra delikatesser kan man säga, och glaset vin kostade 175kr...oops! 

Men så mysigare var det att träffa kusinen från Hedemora, numera har vi en tendens att bara ses på begravningar, så det var extra kul att hon hörde av sig när hon var i stan så att vi kunde ses! Superkul! Min pappa och hennes mamma var syskon.

Gick förbi Stockholms slott...


Fick en bild som jag inte sett förut på mej och mina syskon. Jag och syster med hemmasydda nattlinnen! 

När kusinen satte sig på bussen hem igen så åkte jag tillbaka mot Solna och Mall of Scandinavia, där jag bestämt möte med maken...
...och firade in min långa ledighet som börjar idag! en god middag på BIM och en öl på Olearys innan det var dags för hemgång. 

7 kommentarer:

Znogge sa...

Vilket gott och trevligt sätt att inleda ledigheten på!

Kram

BP sa...

Det syns då verkligen inte att du bara sovit ett par timmar, men jag antar att du somnade ovaggat igår kväll. Ett perfekt sett att fira att du nu är långledig. Njut!

Åke sa...

Kusinträff, vad kul!!! I Hedemora har jag två bekanta föresten. En trevlig vecka till dig nu.

Geddfish ♥ sa...

Härligt att ses! Viss likhet har ni, iaf är ni lika glada!
En härlig firning av helgen, smakar det, så köstar det.
Ja, igår var det ös i Lisch. Inte bara det jag var på utan det var Stor-Loppis på Arenan och något annat med bilcruising.
Skyltsöndagskram!

Ditte sa...

Grand är alltid ett säkert kort. Härlig miljö men med en rejäl prislapp på det mesta. Och vinet tycker jag helt klart var prissatt i överkant.
Jättefin bild på dig och din kusin.
Kul med bilden på dig och dina syskon. Och extra roligt eftersom du inte sett den tidigare.

Du hade ju en natt där du fick förlösa och så fint för de föräldrarna att du var med. Men trist att det blev komplikationer. Hoppas det gick bra till sist.

Det blev alltså en heldag/kväll för dig och är det fest så är det.
Middagen på BIM såg riktigt god ut.

Paula sa...

Vilka vackra kusinflickor! Tycker mig se en viss likhet eller så är det mest de fantastiska leendena som bägge har! Den kaviaren, mums! Hur kan du somna och sova ett par timmar o sen vara piggelin? Det måste man ha tränat på tror jag, o det h ar du nog fått göra antar jag. Och det är väl tur att du kan det för annars skulle du ju missa massor av roligheter...
Ha en fin vårvecka, ledig h ela veckan? Kram

Andersson Jesica sa...

Hej vänner, jag heter Laura Antonio från Stockholm - Sverige. Jag läser bra kommentarer om ditt bra jobb. Jag är väldigt glad för er alla eftersom jag har hittat samma lycka i mitt liv bara igår morse. För några veckor sedan läste jag ett bra vittnesbörd på liknande bloggwebbplats på mitt kontor, läste jag en kommentar publicerad av en dam från Madrid sa hon att en man från Africana nation som heter Dr.Oduduwa kunde ta tillbaka sin ex pojkvän efter 12 månaders uppbrott. Jag var motiverad och försök att kontakta samma Dr.Oduduwa för brådskande lösning för att återställa tillbaka mitt brutna äktenskap i ca 2 år jag har separerats. Omedelbart skickar jag ett e-postmeddelande till Dr.Oduduwa, jag får omedelbart svar från oduduwa email
han berättade för mig att han kan hjälpa mig, han sa att mitt fall är för enkelt för honom att hantera eftersom han har löst liknande fall under åren. Jag gav det ett försök, för jag har inget att förlora från att försöka. Han efterfrågar både kärlekspartners bildbild och jag köpte ljus och andra stavningsmaterial som krävs för ett framgångsrikt resultat. För två dagar sedan, som var tisdagmorgon efter att Oduduwa lanserade kärleksspelldelen aktiverad, fick jag ett telefonsamtal från min exmanns man, han pratade så snällt med mig och ber om ursäkt för att jag bryter med mig att det var djävulens handarbete och han var känner mig väldigt ledsen, jag förlåter honom och tackar honom för att han kommer tillbaka. det var chockerande och en stor överraskning. jag kunde aldrig föreställa mig att det kommer att fungera så fort fram till igår morgon kom min man man hem hem för att träffa mig och våra två underbara barn, idag äter vi gärna middag tillsammans och delar trevliga stunder. Jag är så tacksam och tacksam för Dr.Oduduwa, stor kärleksspell, som återställde tillbaka min lycka i livet. Jag rekommenderar gärna honom för alla som går igenom liknande kärleksrelaterade problem eller äktenskapskris.
Oduduwa Love Spell-delen arbetar snabbare än väntat inom två sekunder, det tar tag och det finns inga biverkningar. här oduduwa personlig kontakt: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

Love Spell böner fungerar "mer bättre och snabbare omedelbart resultat för desperata och bestämda individer som försöker återställa sin kärleksförhållande kan snabbt kontakta Dr.oduduwa har brådskande hjälp att lösa följande livsproblem, ...
* Magic spell-del till WIN GAMES (lotto vinnande spel)
* Stava för att säga upp skilsmässa domstolsförfaranden
* Stava charm att skilja din kärlekspartner
* Kärlek stava charm att locka ny kärlek
* Love Spells Win-Back Ex älskare
- Traditionella rötter och örter läker blodcancersjukdomar, botemedel mot högt blodtryck och andra kroppssmärtor.
WhatsApp mobil .: +79268011965