fredag 24 maj 2019

Bokcirkelträff


Idag var jag lite piggare efter att sovit ut, så det blev en tur i joggingspåret med den nya tröjan som vi tiggde till oss när vi "jobbade" i arenan i Tel Aviv, det var egentligen bara pressen som fick en liten "presentväska" med anteckningsblock och denna  tröja! 



Egentligen hade jag inte tid att vara med på bokklubbsträffen, trodde faktiskt att det var nästa helg! Här hemma behöver det fixas inför festen i morgon. Men det är alltid trevligt att träffa gamla kollegor, så jag åkte dit. God mat fick vi, vit sparris till förrätt.

Sen blev det en god kycklingrätt med en smarrig grön örtyoghurtsås till.

Vi hade läst boken "Kvinnan i fönstret" av AJ Finn, och jag gillade den skarpt! En psykologisk thriller kan man säga, passar mej perfekt!  Till nästa gång ska vi läsa denna bok : "Välj honom", jag är lite skeptisk, men hoppas att jag blir överraskad!

Hemma hos värdinnan stod dessa underbara dalahästar, inköpta efter att de cyklat "Siljan runt" i ett antal år som synes!

Till efterrätt serverades en ljuvlig rabarberpaj! Vi kom hem senare än jag trodde...men har man mycket att prata om så...

6 kommentarer:

BP sa...

T-shirten är ju världens bästa minne från ESC i Tel Aviv som du troligen aldrig kommer att slänga. Bra tiggt där!
Å maten ni fick ikväll säger jag bara MUMS till. Helt i min smak. Å vit sparris är ju så mycket godare än den gröna varianten tycker jag. Så fint dukat också.

Skrattar gott åt samlingen av dalahästar. Inte skulle jag vilja damma av hästarna;-)

Ama de casa sa...

Snyggt tiggt! :-D
Vilken trevlig träff också. Jag undrar bara om ni hann prata nåt om boken mellan allt annat snack ;-)

Ha ett kuligt kalas idag!

Znogge sa...

Vilket fint minne t-shirten är! En trevlig kväll fick du också. Även om man är lite tveksam när man ger sig iväg så blir det alltid trevligt och oftast senare än vad man tänkt sig ;-)

Ha en härlig lördag!

Micke sa...

Trevligt med ett sådant minne i form av en T-shirt.
Bra jobbat där. :)
Och sparris....herrejösses va gott.
Ha en fin Lördag.

Ami sa...

Kul att du fick tröjan :)
Vilken trevlig kväll och massor av god mat!
Kram

Ditte sa...

Kul att ni lyckades tigga till er tröjan. Tycker nog ni borde fått en för er fina hjälp. Ett toppenminne från resan och hela tillställningen.
Kul med bokklubben. Vänner, dryck, god mat och böcker passar fint ihop.
Allt så lyckat ut!
Önskar dig lycka till med kvällens firande och önskar er också en minnesvärd kväll.
Kram!