tisdag 21 maj 2019

Tröttmössa

Fortfarande Tel Aviv i mitt huvud, så här kommer lite fler foton. Börjar med vår morgonutsikt från 15:e våningen.

...och nu en massa foton från beachen...

Tyvärr fanns det en massa flygfän som bet mej illa på benen, troligen strandloppor? Fick fula kliande märken.

Stränderna påminde lite om västkusten i USA!





Tillbaka till vardagen. Idag dags för ett besök hos frissan igen, och jag var så trött så jag nästan somnade när hon klippte mej! När jag kom hem somnade jag direkt i soffan, välbehövligt! ESC i Tel Aviv tar ut sin rätt, haha!
Ikväll hämtade vi äntligen hem Maja som bott hos yngsta sonen i över 2 veckor. Hon går runt i lägenheten och verkar lite fundersam nu.
Till sist, maken tackar för alla hurrarop, och tänker ta till sig att fira att han nollar hela året!

6 kommentarer:

Ditte sa...

Jättekul att via dig nu många år senare årtevända till Tel Avis och stränderna där. Men jag tycker de ser likadana ut nu som senast jag var på plats, i slutet av 90 -talet.
Kan förstå att du är en tröttmössa efter en hektiskt ESC vecka i Tel Aviv. Vila dig nu i form.
PS Tur att du är så vältränad.
Kram!

BP sa...

Helt underbara bilder från Tel Aviv! Osis med alla bett på benen. Precis som Ama undviker jag sand mellan tårna eller sandstränder. Ganska klokt av mig för en gångs skull;-)

Förstår att du nästan somnade hos frissan. Allt festande tar ut sin rätt. Det vore konstigt annars. Å lektyren som du bjöds på är ju ett sömnpiller bara den;-)

Som sagt bilderna från Tel Aviv väcker många underbara minnen. Visst är det svindyrt där, men om man vet varför så förstår man ju. Hoppas verkligen att du tar din man med dig och återvänder dit.

Znogge sa...

Stranden såg fin ut tyckte jag men irriterande med krypen som bets.
Jag förstår också att du var trött så då kan det vara skönt med en smygpaus hos frisören. Du har ju varit på två resor varav en var intensiv. Det tar på krafterna även om det är kul :D

Kram och god onsdag!

Ama de casa sa...

Ännu en anledning att hålla sig borta från sanden... Men det ser härligt ut på bilderna :-)

Hoppas Maja finner sig tillrätta igen snabbt - precis som du :-D

Ha en härlig dag!

Ami sa...

Vilken fantastisk utsikt ni hade från hotellet.
Men inte kul med de där små bitande krypen :(
Kram

Susanne sa...

Tack för alla härliga bilder!