söndag 19 maj 2019

Skyltsöndag och hemfärd

 Så är man hemma igen efter en omtumlande vecka! BP:s skyltsöndag idag, så lite blandade skyltar blir det idag. Det har varit en lång resdag som gått via Kiev...men nu hemma i Stockholm igen.... det kommer att ta tid att smälta denna resa! Första bilden är ett kvitto från Tel Aviv, och det var svårt att se vad som var upp och ner. Två öl kostade alltså 68 sheqel...c:a 183 Skr....billigt var det inte....för de ville ha 10% dricks också...
Den underbara beachen i Tel Aviv....

...vid arenan...

En sån härlig bild får vara med igen, vet att jag visat den tidigare i veckan.

..i presscenteret på arenan...

Eurofan café

Vi åkte en del taxi...i en taxi fanns dessa polisbilar på intrumentbrädan!




I en av Israels tidigare  ESC låtar som hette "Golden boy" från 2015, så sjöng han just "Let me show you Tel Aviv"

På Arlanda igen....

...bilder i oordning, denna är tagen på flygplatsen i Tel Aviv, där det idag tog en timme att gå igenom alla kontroller....
Nu mot sängen!

8 kommentarer:

BP sa...

ÄLSKAR din skyltning från underbara Tel Aviv! Du har prickat precis rätt = rakt i mitt hjärta om du förstår vad jag menar. Jag bara ÄLSKAR den staden och att se alla skyltar som ju är sååååå perfekta inte bara för jippot runt ESC utan också för allt som finns där (Let me show you Tel Aviv) och inte minst Skyltsöndag gör mig otroligt glad. Vilket härligt äventyr! Hoppas du fik mersmak och återvänder med din man!!!

Nej, billigt är det ju inte i Israel, men det sa jag ju innan.

Men att ni lyckades att gå igenom säkerhetskontrollen på Ben Gurion flygplatsen på bara en timme - GRATTIS!!!

Skylten från Arlanda - himla kul. Men om jag skulle få välja så tar jag Tel Aviv:-)

En underbar skyltning från en underbar stad och ett underbart äventyr du har varit med om. Tusen tack för dina skyltar och länken.

Sov gott nu!

Ama de casa sa...

Haha! Det enda som står med begripliga bokstäver på kvittot är att servicen inte ingår, och det skriker dom ut i versaler dessutom :-D Fasen vad dyrt...

Verkligen härliga skyltar från Tel Aviv, och den från Arlanda var ju hur fyndig som helst :-D

Hoppas du får sova ut ordentligt nu då - det behövs nog efter den intensiva trippen :-)

Susanne sa...

Underbara bilder.

Ami sa...

Haha, nej det var verkligen inte lätt att veta vad som var upp eller ner på det kvittot :D
Kram

znogge sa...

Vilka härlig bilder från tävlingsveckan! Kan tänka mig att det var en minnesvärd resa på alla vis.

Kram och ha en bra start på veckan.

Åke sa...

Jag finner bara ett ord: Läckert :)
Nästa år får du lite närmare ;)

Paula sa...

Här har vi i alla fall vinnaren, utan konkurrens vann du veckans skylttema! Har man åkt ända till Israel, deltagit en hel vecka i festifikationer och kommit hem med livet och äran i behåll plus en massa roliga upplevelser rikare och visar upp härliga skyltar som utstrålar liv och rörelse, ja vad säger man mer. Tack!

Ditte sa...

Vilken toppenskyltning! Så roligt att både få sig en dos av ESC och en del Tel Aviv. Tel Aviv har jag besökt ett par gånger men aldrig en ESC: Förstår att ni har mycket med er hem i bagaget. Ja, kanske inte direkt shopping men allt annat. Jag har med glädje följt dina inlägg-

Tyckte inte heller, precis som BP, att en timme är lång tid på denna flygplats för att ta sig genom säkerhetskontrollen. Här är man noga.

Hoppas nu du hinner vila dig i form här hemma.
Tack för allt roligt du både i Skyltsöndag och i övrigt delat från tel Aviv.
Kram!