fredag 2 oktober 2020

Fem en fredag


 Fulltecknat schema inför morgondagens öppna hus, inhandlat diverse saker ( men i morrn blir det catering!) städat och plockat.


Discokulan är på plats...


Döm om min förvåning då det ringde på dörren på eftermiddagen, och ett blombud stod där! Min tokiga man har (redan) idag blommograferat till mig! Fint gjort!

Elisamatilda kör sin fem en fredag som vanligt idag, temat är irritationsobjekt:

Vad retar du dig på när du går ut och äter?

 Hög ljudvolym, helt klart! Framför allt om det är hög musik i restaurangen.

Vad retar du dig på under tv-tittande?

Borde ju vara reklamen man retar sig på framför allt, men ibland är det bra att reklamen kommer, så man hinner gå på toa t.ex.

Vad retar du dig på när det kommer till språk/grammatik?

Jag är inte så knusslig vad gäller språk och grammatik...ser lite kul ut ibland bara.

Vad är något du retar upp dig på i hemmet? 

Älskar vår lägenhet, men saknar fler garderober!

Vad är något du gör som retar andra?

Säkert många saker.

Orsakullan undrar idag : 2. Hur många grader visar termometern hos dig idag? Det var nog +17 grader som mest, inte dumt alls.

11 kommentarer:

BP sa...

Såååå smart med catering imorgon:-) Å det där med discokulan lovar att det blir en riktig fest i Susjos-stil.

Dina svar till frågorna håller jag helt med om. Å jag svarade hos flera att reklampauser är ok för toabesök, men fyra gånger per timme behöver nog ingen gå och kissa.

Japp, det var 17 grader idag. Helt underbart. Det blir lika fint imorgon:-)

BP sa...

Nu kommer jag ju inte vara först med att gratta dig på din födelsedag, det var ju din man:-)
Men jag är ganska säker på att jag är den första från Blogglandia som precis har hällt upp en vinare och skålar för dig. Jag önskar dig allt vad du själv önskar och förväntar dig av ditt "nollans år". Fortsätt med att vara så energifylld och rolig som bara du kan vara!
Ger dig en varm födelsedagskram och du - SKÅL:-)

Anki sa...

Hipp, hipp HURRA!
Stort GRATTIS på din dag!
Önskar dig en fin födelsedag med många paket och massor med blommor!
Kram

Ama de casa sa...

Stort, stort GRATTIS till dig idag! Hoppas det blir ett sjudundrandes härligt kalas och att diskokulan kommer att få jobba hårt :-D
KRAM!
PS: Tänk... Nu är du ett helt år äldre än jag... ;-) :-D

Znogge sa...

Grattis till den sjätte nolla! Jag hoppas du får en alldeles underbar födelsedag med ett härligt firande!

Kram

Geddfish ♥ sa...

Hipp hipp hurra, på din egen da!
Idag har du inga irritationsmoment, nej idag bara firar du, fina ungdom!

När jag fyllde denna siffra var min make och jag i Tauritodalen på Gran Canaria. Nu är det andra tider!
Kram!

Mrs Calloway sa...

högljutt i restaurangen är inte kul. ibland har jag bett att de ska skruva ner om det gäller musiken. ibland tycker jag att det spelas för höt i affärer också. garderober hade jag behövt ett antal.

Mrs Calloway sa...

jag förstår att du fyller år. då gratulerar jag också och önskar dig lycka och välgång under kommande år!

Ditte sa...

Stort, varmt och hjärtligt GRATTIS på din 0 dag. Önskar dig det allra bästa. Så fint och älskvärt av maken att skicka rosor till dig i god tid.
Fira på allra bästa sätt!
Hurra, hurra, hurra, hurra!
Stor kram!

Paula sa...

Ja må hon leva, ja må hon leva,,,,skrålar finnkäringen och gratulerar på nollningsdagen! Hoppas du får en kanondag, värsta brunbrända bruden!
PS. Fortfarande inga bebisar... Tror flickorna narras och bara har problem med gaser i magen "ler"
Grattiskram från pörtet

BP sa...

I skrivande stund är klockan är 01:13 och du har inte lagt upp ett nytt inlägg. Med andra ord så pågår firandet under discokulan för fullt. Ungefär som det är Mello eller ESC. NJUT:-)