tisdag 20 oktober 2020

Sovtisdag


 Natten på jobbet blev lite väl intensiv för mej , min uska och den nya barnmorskan som ska introduceras. Började natten med en sugklocka, och avslutade den med en fin förlossning klockan 06.34,men det blev lite stressigt för mej att hinna vidare till....

Bilden visar bara alla visir som vi har redo på jobbet.


...mammografiscreeningen, som jag bokat om så den passade mej bättre, smart att kunna gå dit direkt efter jobbet, än att åka dit en extra gång, allra helst då det är svårt med parkering på dagtid. 

Orsakullan undrar idag : 20. Jag är nördigt intresserad av? ...oj, det kan ju vara många saker! Bloggen t.ex, den vill jag ju gärna uppdatera varje dag, har ju blivit som en dagbok för mej.

Spel på min Iphone, och då pratar jag om Wordfeud, är jag nördigt intresserad av! Liksom TV-programmen "Bonde söker fru" och "Biggest loser", så nu vet ni!

Nu är det dags för natt nr 2 på jobbet...

7 kommentarer:

Ditte sa...

En hel del jobb att göra men fint att ta mammografin i anslutning till att du gick av ditt pass. Bra "tajming". Hoppas på ett lyckat svar.
Ja, intressena kan ju vara fler men jag har nog aldrig sett ett avsnitt av "Bonden" eller "Biggest looser". DEssutom är jag nog ganske ensam om att aldrig ha sett ett avsnitt av familjen Wahlgren... Men jag lyssnar på en himla massa böcker.
Tycker också att bloggen är viktig så visst är den ett intresse. Wordfeud spelar jag liksom frågespelet Quizkampen. Gillar verkligen frågesporter .
Kram!

BP sa...

Vilka läckra visir, precis i rätt färg. Nästan som en modeaccessoar, om det inte vore för den tråkiga anledningen.
Jag ska också på mammografi, fast först nästa vecka. Också på NKS, fast på Gävlegatan.
Å var du inte nördigt intresserad av Mellon och ESCn;-)
Hoppas du får en lugn natt nu!

PS. Läser Dittes kommentar och dessvärre är jag lika "obildad" som hon vad gäller olika serier. DS.

Ama de casa sa...

Smart att boka om där!
Jag var så nördigt intresserad av Wordfeud så jag bad Anders avinstallera den på alla enheter. Hade typ blivit spelberoende och är för lat för att ta reda på hur man installerar den appen igen :-) Kunde ha 15 - 20 spel på gång samtidigt och om ingen la nåt så sökte jag upp någon random...
Bloggen är jag också lite intresserad av, men den vill jag ha kvar :-D

Instämmer med BP angående Schlagern och Storschlagern :-D

znogge sa...

En intensiv natt helt klart. Smart i alla fall att ta mammografin i anslutning för att slippa ett besök till. Så bra att ni inte har brist på visir i alla fall.

Kram och god onsdag!

Tove Olberg sa...

Fullt upp natt för dig! Lycka till med mammografi idag, smart lägga det så i tid!
Jag ser Bonde söker både i Sverige och Norge och det där Gifta vid första ögonkastet också :-)
Då hoppas jag dagboksbloggerskan vars blogg jag numera kikar in till så gott som varje dag sover gott nu!
Kram

Äventyret framtiden sa...

En nästan vårlig färgklick blev visiren. Snygg "installation" :) !
Jag är dålig på att se på såpor men visst finns det någon som fastnar lite extra ibland. Någon som gärna får innehålla en del glad humor också mitt i allt det allvarliga.
Lycka till med resultatet av mammografin!
En fin natt önskas! Lite speciellt att önska någon det men jobbar du natt så gör du det! :)

Susanne sa...

hahaha, Jag är och Wordfeud-nörd, har spelat i flera år med samma 3 personer ;)