tisdag 13 oktober 2020

Tisdagsshopping

Sovmorgon och gofrukost..

 Jag hann precis fylla 60 så får jag ett gratiserbjudande från Region Stockholm, det är ju snällt!
Hade inga planer för dagen, vilket va jätteskönt. Så jag cyklade ner till Mall of Scandinavia...



Perfekt att gå och shoppa en vanlig tisdag, inte mycket folk i butikerna!
I tre timmar gick jag runt och provade kläder. Hittade både två par byxor och skor, tröja och en kappa.
När min man kom hem från jobbet så gick vi ner till MoS igen, det blev middag på OLearys!
Jag åt en Caesarsallad , den var väl inte riktigt i klass med maten på Green hotel i Tällberg, men den gick ner!
Nån som hade längtat efter oss när vi var borta var Molly.
Hon vill ligga nära vår lilla kattunge som växer så det knakar!

Orsakullan undrar idag : 13. Vad blir det till middag? Ja, min middag såg ni på ett foto längre upp...

10 kommentarer:

BP sa...

Den dagen utnyttjade du ju perfekt - i värmen på MoS och med shopping. Lite födelsedagspresenter till dig själv, för man ska ju fira hela månaden, eller hur;-)
Kappan är väldigt fin, mycket kvinnlig, och moderiktigt grå;-)
Det var en ny variant av Caesarsallad - med lax alltså. Å du, egentligen går man ju inte till O'Leary's för matens skull utan för att kolla på fotboll, och Sverigematchen äger ju inte rum förrän imorgon;-)
Första närbilden på Molly är en höjdare. Älskar hennes stora ögon:-)

Znogge sa...

Vilken härlig dag och grattis till lyckad shopping! Kappan är verkligen ursnygg :D

Kan tänka mig att Molly saknat er när ni var borta.

Kram och god onsdag!

Anki sa...

Ser ut som en bra dag - jättesnygg kappa!
Molly är ljuvlig!
Kram

Ama de casa sa...

Fina fynd och WOW vilken belysning i taket där! Men finast av allt är nog Molly :-)

Ha en härlig lill-lördag!

Tove Olberg sa...

Toppendag! Mycket snygg kappa!
Bra initiativ där av er region att undersöka "saken".
Ha en fin dag :-)
Solig hälsning från Karlstad

Mias Mix sa...

Jättesnygg kappa! Perfekt att shoppa när nästan inga andra är där. Erbjudandet från regionen är väl inte det trevligaste erbjudandet du fått, men jag hoppas så att du utnyttjar erbjudandet. Min pappa gick till läkaren för många år sen för att han helt plötsligt kände sig lite tröttare i kroppen, har sprungit och hållit igång i hela sitt liv. Hans läkare var väldigt noga och tog alla möjliga tänkbara prover, bla avföringsprov. Då upptäckte de att han hade tarmcancer. Tack vare att de upptäckte den så tidigt kunde de få bort den helt och han är idag friskförklarad, även om han har en del biverkningar från alla cellgifter.
Molly är så söt! Häftigt att du var med vid födseln!

Ditte sa...

De är snabba med dessa prover. Men lika bra det.
låter som en bra shoppingdag och skönt att gå i lugn och ro. Kappan ser jättefin ut och kan tänka mig att det andra också blev bra.
Ska nog också ta mig till Mos för lite nyinskaffningar. Om det passar så kan vi ses så att dalahästen kan få ett nytt hem.
Förstår att Molly saknat er. Men nu så....
Kram

Susanne sa...

Vilken snygg kappa!! Klär dig riktigt bra :)
Det är verkligen perfekt att gå i affärer och köpcentrum en helt vanlig vardag för många gånger är man nästan själv. Så himla skönt!! Avskyr att vistas i köpcentrum när alla andra människor är lediga... En av fördelarna med att jobba oregelbundet och natt.
SÅ bra att man screenar för tarmcancer. Undrar om alla landsting/regioner har samma erbjudanden? Det skulle jag helt klart vara med på.
Ha en toppenbra vecka!

Äventyret framtiden sa...

Snyggt klädval, mycket snyggt till och med .
Så skönt för Molly att ha sina älsklingar hemma igen
Ha en fin vecka! <3

Freedomtravel sa...

Oj vad god frukosten såg ut!!! Idag var vi oxå i Mallen, för första gången på länge. Behövde köpa jeans och lite varmare joggingkläder ;)