söndag 4 oktober 2020

Skyltsöndag och tacksamhet

Skyltsöndag idag som kära BP förvaltar, men det blir mest bilder från mitt 60-årsfirande igår, med en eller annan bild! Började fira redan vid 12-slaget till den 3/10, maken hade köpt lite äkta bubblor, och tillsammans med BP i cyberrymden så skålade vi! 
Denna skylt är underbar och jag tar den till mig!
På eftermiddagen började vi bli klara för mitt "öppet hus"-fest...
Ja, några siffror är gömda där bakom också!
Nu kan gästerna komma!

 Fick så många vackra blombuketter, så det doftar blomsterbutik här idag, här är buketten från min bror i Falun.

Maten var från ICA:s catering, tyvärr höll det inte riktigt måttet...
Men rostbiffen och brödet var bra!
Tårtan var inte dum den heller.
Under discokulan med kompisen Ylva!
Brorsdottern kom och uppvaktade, liksom andra nära och kära, jag blev helt stum av all uppvaktning!
Blommor i överflöd...
...och så presenter....
Söner med flickvänner ( som också hjälpte mej med allt fix i köket under kvällen )
Hyrde bar-bord som kom väl till pass!
Glad 60-åring!
Kompisen Lena och jag...
...så en skylt...
...och en skylt till!
Ett litet collage från kvällen.
Molly var nog lite chockad och försvann emellanåt, fullt förståligt!

Det blev en lyckad kväll! 

Det var flera som hittade passande kort till mig, haha!
Schlagerkompisen hade gjort ett fantastiskt fotoalbum från alla våra mello och ESC-resor, fantastiskt!
Alla svägerskor och svågrar uppvaktade med en Slottsweekend på Rånäs slott! Skall även på middag med en väninna på Norra Brunn, där det även är stå-up show.  Presentkort på fantastiska Sandvik Gård...
Min man och våra barn med flickvänners uppvaktande blev jag alldeles stum av....jag ska få bo på Grand Hotell i stan med middag och spa....helt fantastiskt!
Denna födelsedag blev ju alldeles alldeles underbar! Helt okey ändå att fylla 60, bara så du vet Ama
Tusen TACK till alla bloggvänner som grattat mej här på bloggen och på andra sociala medier!!

Orsakullans fråga igår och frågan idag : 3. Hur spenderar du denna lördag? Med ett hejdundrande 60-årsfirande som jag sent ska glömma!

4. Kanelbullens dag idag, blir det någon bulle? Jodå, samtidigt som jag åt min kanelbulle till kaffet  idag pratade jag med min kompis Lena som ringde och gratulerade från Kalifornien! 


11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så himla roligt att du delar med dig av din födelsedagfest! Många fina skyltar fanns ju där också, bara att plocka dem en efter en. Grattis för jag vet inte mångte gången men det måste ju till många när man fyller jämna siffror.
Nu får du andas ut och tassa vidare i livet med Molly och de andra i din familj. Hon undrade säkert vart hon har hamnat när det blev så livat och glatt.
Söndagskram!

Geddfish ♥ sa...

Vilken fest, vilket kalas, vilka presenter! Förstår att du blev stum.
Men en fräsch sextioårinna som tog emot med öppet hus, det smäller högt!
Kul att få se dina bilder. Vilken häftig dress som du hade på dig. Riktigt outstanding.
Jag är inte för några stora kalas, men jag tycker om att fylla år och bli sedd. För det är något stort, att få uppleva.
Varm kram!

Ditte sa...

Så lyckat! Hela inlägget verkligen lyser! Härliga presenter! Och upplevelser är ju något att verkligen ha med sig.
Mycket jobb att få till allt hemma men skönt att ha söner med flickvänner som extra händer.

Kan tänka mig att det tar ett tag att lända i allt.Så njut nu av allt du varit med om. Och med tanke på de fina presenterna så kan du absolut dra ut på firandet länge.
Härliga bilder från din dag och du strålar verkligen på alla sätt. Från topp till åt. Och ska det vara kalas så ska det.

(Lite smolk i bägaren att maten inte var helt till belåtenhet men hoppas ICA kompenserar. Mne allt såg väldigt gott ut. )

Stor kram!

Tove Olberg sa...

Grattis damen så fin! Och tack för att jag fick dela glädjen med dig på det här sättet :-)
Ha ett fantastiskt 60:e år! Tål att skyltas med!
Födelsedagskram

BP sa...

Kan lugnt säga att den här Skyltsöndagen var nog den bästa du någonsin lagt upp. Vilken fantastisk 60-årsdag du kan skylta med. Det märks att du är älskad och omtyckt av alla som känner dig. Å presenterna är ju såååå perfekta för just dig.
Att du sedan ser ut som 40 är ju bara en bonus eller hur!!!? Skrattade gott när jag två identiska födelsedagskort. Det förvånar mig inte ett dugg kan jag säga, för texten är så passande för dig.

Som jag skrev vid tolvslaget så bara älskar jag din byxdress. Den är sååååå du.

En härlig Skyltsöndag! Den tackar jag lite extra för sådär dagen efter menar jag;-) Stort tack för länken också:-)

Paula sa...

Visst är upplevelser härliga presenter. Nu har du mycket skoj att se fram emot! Jag ser hur mycket du njuter av din fina fest, jag är en som inte alls vill bli firad. Jag vill inte stå i händelsernas centrum på det viset, jag känner mig inte bekväm ens bland vänner och familjen. tycker bara det är pinsamt. Grunden lades nog redan i barnaår till det, man skulle inte tycka man var märkvärdig...
Men du är en underbar häftig kvinna och uppriktigt glad och lycklig över all uppmärksamhet och gratulationer.'
P.S Malva ligger nu på KS, hon fick åka in före och Simon fick komma när det började bli allvar. Ännu har jag inte hört att dottern kommit till världen, men kanske blir det under natten!
Kram från en blivande gammelfarmor/mormor (Paulina fick åka hem igen, fullt på förlossningen i Falun så hon sattes inte igång idag...)

Paula sa...

Tack söta du för infon, här sitter jag och kan nog inte sova inatt! Glädjefnatt, det kan man kanske kalla det, så småningom...
Kram från nervös blivande gammelmormor/farmor

tanthuset.blogg.se sa...

Oohhhhhh så härligt!!! Det där måste du göra om ;) Vilken glädjens dag och det var du värd <3 Kram!

Ama de casa sa...

Vilket helt underbart firande och fantastiska presenter! Många upplevelser med hotellvistelser och en massa annat. Du är sååå snygg i din outfit!
Förstår att Molly smet undan lite då det var så mycket folk :-)

Tack också för förhandstipset att det är helt okej att passera nästa nolla :-D

Ha det toppenbra och njut av blomprakten!
Kram

Susanne sa...

Vilken härlig fest och du måste vara världens snyggaste 60-åring :)

znogge sa...

Vilket härligt firande och vilka fantastiska presenter så jag förstår att du var nöjd med dagen!

Kram