lördag 17 oktober 2020

Ute på irrfärder

Idag så skulle jag hälsa på syster som har flyttat i dagarna. Maken jobbar, så någon bil hade jag inte, men solen sken och jag har ju en elcykel. Sagt och gjort, iväg jag for med google map som hjälp. Det skulle ta 55 min med cykel.... för mej tog det...90 minuter!  När jag väl kom fram så kom jag inte in. Hennes telefon var urladdad, så jag kunde inte ringa henne. Men hade tur, helt plötsligt så står hon där i receptionen! 

 Den lilla lägenheten var helt belamrad med flyttkartonger, men här i hallen blev det tomt och framkomligt efter att jag tömt och kastat en hel hög med kartonger. Jag cyklade vidare till ett centrum och köpte mat till henne. Nu behöver hon dock hitta sin telefonladdare!  Min man var snäll och kom efter jobbet och hämtade upp mej och min cykel, hade nog inte hittat hem i mörkret!

Är helt slut efter denna dag...

Orsakullan undrar idag : 17. Jag anser att denna sak är underskattad.

 Oj, då måste jag tänka...och kommer att tänka på sömnen, det är verkligen underskattat. Får man inte sova ordentligt och tillräckligt länge, så funkar inte kroppen helt enkelt!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra att du kunde vara din syster behjälplig! Men det blev en rejäl tur.

Kram

znogge sa...

Znogge och icke anonym!

Ditte sa...

Vilken tur både att du hittade fram och att din syster dök upp i receptionen. Ja, lätt att saker och ting hamnar på villovägar när man flyttar.
Himla fint att du kunde hjälpa till med uppackning och annat. Förstår att du är slut.
Och skönt att maken hämtade dig.
kram

BP sa...

Det var strongt gjort av dig - 90 minuter på cykeln. Gissar att det inte var till Vällingby du skulle eller...
Lägenheten ser ju toppmodern och otroligt fin ut. Serviceboende kanske...
Smart att du/ni verkar ha en cykelhållare på bilen, annars hade det nog inte varit så roligt för dig.
Vila upp dig nu! Du verkar vara ledig hela helgen, då kan du sova ut:-)

Anki sa...

Skönt att du fick upphämtning och skjuts hem :) Bra att du hittade dit i alla fall :)
Ha en fin söndag!
Kram

Tove Olberg sa...

Dagens träningspass, dagens goda gärning, dagens upphämtningsdate. Sömn är jätteviktigt! Hade sömnstörningar 2003-2006 såpass så det gick illa för mig. Tog sin tid att komma in mer normalt. Det gick inte utan sömntabletter en period. Tyckte själv att jag inte behövde så mycket sova, var ju så pigg!
Hoppas du sovit gott får fortsätta få din sömn på ett bra sätt. Och får en fin söndag!
Kram

Ama de casa sa...

Oj! 90 minuter? Då var det inte till Vällingby gissar jag. Hon ser ut att ha fått tag i en fin lägenhet även om det är lite rörigt just nu. Gillar utsikten man kan skymta där utanför fönstret :-) Du är så snäll som hjälper din syster så mycket! Snällt också av maken att hämta upp dig, han är väldigt omtänksam han med :-)

Ha en skön söndag!

dianasdrömmar sa...

Snällt att hjälpa syrran :)kram

Guldkryckan sa...

Man är ju beroende av sin telefon, ja, även att de som man försöker nå har igång sin telefon.
Kidzen på kneget frågar ofta efter laddare, av någon anledning får de panik utan sina telefoner och den känslan kan jag förstå...men då är det ju bra att ha egen laddare med sig ;)

Fint att det löste sig där och att du fick hjälp att ta dig hem igen....en fin make du har.

Ha det fint.

Orsakullan som blev mamma vid 20 – Dalaliv, finporslin & pudelliv! sa...

Det är verkligen sant det där med sömnen. Tänk så lätt det är att man prioriterar bort den. Flytt ja, gud så det tär på en jag tänker där på din syster som flyttat nu när jag själv precis är klart.

Paula sa...

Du var en optimist som gav dig iväg på cykeln, otroligt bra kämpat! Men tur ändå att du fick skjuts hemåt...