söndag 25 oktober 2020

Molly saknas

Det som inte fick hända har hänt, Molly är försvunnen! Hur det gick till vet vi inte riktigt, men  vi har våra farhågor.  Hon vill gärna ut i trapphuset när vi öppnar vår ytterdörr, det gör inte så mycket att hon kommer ut där för det finns en dörr som är stängd mot trappen,  så hissen förstås och  tre granndörrar. Men vi är noga med att hon inte går ut när vi går ut såklart. Så noga var jag när jag gick igår kväll till jobbet, Molly var inte ens i hallen. MEN, jag öppnade dörren igen tog två steg in i lägenheten och hämtade paraplyet innan jag tog hissen ner till källarvåningen och garaget. Kan hon ha slunkit med ut då, men konstigare är: åkte hon med mig i hissen ner till källaren utan att jag märkte det? Det kan vara så, för från källarplanet kan man ta trappen upp till entredörren. Vid 22-tiden kom en granne hem och porten öppnas automatiskt när man slår in portkoden, och i entrén satt Molly som kilade ut i vida världen när grannen öppnade dörren! 
Min man trodde att Molly sov i vårt sovrum, så framåt 23-tiden började han leta i hela lägenheten efter henne, tittade ut i trapphuset också och där satt hon inte.
Maken har varit ute och letat under dagen ,lappar har satts upp och fick tips att gå med i facebooksgruppen för Frösunda och la ut ett meddelande där. Flera verkar ha sett henne och är ute och letar, helt otroligt med dessa grupper! Jag, maken och en av sönerna har varit ute med ficklampor ikväll och skakande av torrfoder. Jag har träffat två gosiga katter som följt med mig på vägen och gärna ville ha torrfoder, men ingen Molly. Har sett massor av harar och en stor råtta, men ingen Molly. Mitt hjärta brister! 
Är helt slut efter en intensiv natt på jobbet med en extratimme på köpet. Sov bara 4 timmar idag, är dock ledig i natt, sen börjar en ännu tuffare vecka på jobbet, så jag går på redan i morgon igen.
 
Men nu vill jag bara återfå Molly!!! Inte så mycket skyltsöndag idag, förutom första skylten som sitter nere i entrén, sorry BP!

Orsakullan undrar idag : 25. Hur känner du för söndagar? När man jobbar obekväma arbetstider så spelar söndagar ingen roll, antingen jobbar jag eller inte.

11 kommentarer:

BP sa...

Neeeeeeeeeej! Det är precis det som är en mardröm fören ägare av en ung och oerfaren innekatt. Ger dig hur många styrkekramar som helst, bara Molly kommer tillbaka.
Det positiva är FB-gruppen i Frösunda. Har läst om liknande FB-grupper i Sverige som letat efter både hundar och katter. Så jag hoppas innerligt och håller tummar och tår att Molly hittas. Som tur är är det relativt varmt ute, så även det inger hopp.
Att du över huvud taget tänkte på Skyltsöndag i denna situation går över mitt förstånd. Men det gjorde du... Tack, tack, tack också för länken.

Många kramar till dig och LYCKA TILL!

PS. Det finns en FB grupp i Sverige som heter Missing cats: https://www.facebook.com/groups/433635933398989. Lägg in en bild på Molly där också om du vill. Du har ju hur många fina foton som helst på Molly. Sätt upp dom på träd, utanför entréer, vid MoS etc. etc.

Är lite (läs: mycket) glad åt en sak dock, nämligen att din underbara man som ju inte ville ha en kattunge till, letade efter Molly hel dagen. Han älskar både dig och Molly. DS.

Anki sa...

Neeej! Jag förstår hur du känner och vet av egen erfarenhet hur skräcken tar ett krampaktigt tag om hjärtat... Det bästa med FB är just alla olika grupper! När sonens hund försvann, om du minns ... så hjälpte de till och hundratalet människor var engagerade ...
Håller tummarna hårt, hårt att hon hittas så fort som möjligt!
Varm kram

Äventyret framtiden sa...

Oj käraste nån, så hemskt. Det där är mardrömmen och i en storstad som Stockholm känns det inte alls bra. Hoppas att det finns någon snäll själ därute som tar hand om henne under tiden den letar er och ni letar Molly. Håller tummarna hårt hårt för att Molly snart är hemma hos er igen.
Styrkekramar!

Tove Olberg sa...

Läste din kommentar hos mig i morse ... så jag tänkte att kanske .... men så var det inte. Fy så jobbigt för er - Fortsätter hoppas och tänker på er och Molly, håller tummarna så klart!!
Tröst &s tyrkekram.

Ditte sa...

Nej! Och åter NEJ! Så hemskt! Lilla Molly! Önskar så att någon tagit hand om henne och att hon är hittad eller snart blir hittad. Håller tummarna så hårt. Många tankar och en stor kram.

Ama de casa sa...

Nej fy så hemskt! Hoppas innerligt att hon är återfunnen vid det här laget. Bra att det finns så många människor som hjälper till - hållet tummarna jättejättejättehårt!

Största KRAMEN!

Geddfish ♥ sa...

Neej! Skriver jag också. Läst tidigt i morse på Instagram och FB och din kommentar hos mig.
Katter är ju nyfikna och jag har haft flera katter, vilka väldigt gärna ha velat sticka iväg ut. Nyfikna förstås.
Den sista katten vi hade, Mia, den hade Sigge lärt att komma då han visslade i en visselpipa. Hon fick ju bli utekatt på Öland och innekatt här förutom ute i sele.
Nu håller jag tummarna hårt att Molly blir upphittad!
Kraaam!

Znogge sa...

Vilken mardröm. Vi håller tummar och tassar för ett lyckligt slut <3

Tänker på er.

Kram

Ami sa...

Nej så hemskt! Blev så ledsen när jag läste det och hoppas verkligen att ni hittar ert lilla hjärta �� Kram

Susanne sa...

Hoppas att Molly kommer hem snart.
Kramar <3

Paula sa...

Men kära vän, så förfärligt tråkigt! Den oro du känner är så grym, jag har haft djur som rymt eller smitigt, och känner så väl igen känslan. Håller alla tummar och tår för att hon ska hitta hem snart, med hjälp av en massa snälla människor som är ute och letar! Styrkekramar