måndag 19 oktober 2020

Glad måndag


 Efter en lite tuff helg både psykiskt och fysiskt, så hoppas jag på en lugnare vecka. Skulle ju egentligen njuta av semester nu på Gran Canaria, istället har jag en hel del jobbnätter framför mej, blev ju lite konstigt schema då jag valde att dra tillbaka semestern.  Denna soliga kyliga höstmåndag har det storhandlats på ICA i Häggvik, och snart ska jag tillbaka till Häggvik för kvällens jympapass, det kommer nog att pigga upp inför nattens pass på jobbet. Här hemma är maken ledig efter hans jobbhelg, och Molly passar på att sova i hans knä, mellan sina lek och busperioder! 

Solen skiner, det gör ju att det blir en glad måndag, temat som Carita håller i.

Orsakullan undrar idag: 19. Jag är totalt ointresserad av? ...gårdagens fråga var om jag är intresserad av politik, kan ju idag då påstå att jag är väldigt ointresserad av just politik!

9 kommentarer:

Znogge sa...

Det är nog väldigt många som fått ändrade semester- och resplaner. Det känns tråkigt men det är väl bara att acceptera. Frågan är hur det blir till nästa sommar... Tror ett eventuellt vaccin är avgörande.

Kram

Carita Liljendahl sa...

En katt som värmer dig och myser - kan måndagen bli bättre?
Tack för att du är med!

BP sa...

Hahaha! Jag kommer svara exakt som du på frågan vad jag är totalt ointresserad av.
Visst var det en härlig dag här hemma. Tänk om det hade bara varit 20 grader mera än de vi kunde "njuta av " idag.
Gissar att dina chefer var rätt glada över att du drog tillbaka din semester. Ja du var ju mindre glad om man säger så...
Håller tummarna för dig att det blir en betydligt mindre slitsam vecka för di än vad helgen har varit. Kram tjejen:-)

Ditte sa...

Förstår att du haft det tufft på jobbet på olika sätt så jag hoppas innerligt att detta blir en lugnare vecka. Verkligen.
En fin höstdag blev det men stundtals blåsigt hos oss.
Ett jympapass kan ju pigga upp.
Molly är så söt och hon ser så nöjd ut i makens knä.
Önskar dig en ok. jobbnatt.
Kram

Geddfish ♥ sa...

Söta lilla Molly, jag gosar med henne i tankarna.
Önskar dig en bra jobbnatt.
Många får ändrade planer i dessa tider.
Kullans frågor har jag avstått några gånger, har inte hunnit, men det får bli en sammanfattning.
Kram!

Tove Olberg sa...

Tuffheter sitter gärna i ett tag. Det gör något med oss...
Politik joo, det är om jag säger det på et enkelt sätt ganska komplext. Men visst har jag kikat in och i denna tiden fått mig lite repriser på kunskapen, läste in en delkurs en gång på högskolan då jag läste Hälso-och sjukvårdsadminstration, det svenska statsskicket. Men det är nu 26 år sedan så att ... 2020 är året med ändrade planer.
Önskar dig goa jobbnätter :-)
Ha det!
Kram

Äventyret framtiden sa...

Med bilden av en Glad måndag-Molly, ( så söt så det nästan gör ont) önskar jag dig en fin tisdag och bra jobbnätter framöver. Inget är sig likt i vår värld som den ser ut just nu. Upp och nervända världen. Tänk av ett virus kan ställa till det.
Var rädd om dig!

Anki sa...

Mysiga Molly!
Hoppas natten var hyfsat lugn och att du får några timmars skön sömn!
Kram

Ama de casa sa...

Sååå himla fin hon är, Molly! Hon gör ju varje dag till en glad sådan (utom möjligen när hon har sönder fina krukor med affektionsvärde) :-D

Håller tummarna att veckan lugnare på alla plan på jobbet!
Kram