måndag 28 augusti 2023

Glad måndag


 Ingen rast ingen ro, i morse var det dags för ett återbesök på Huddinge sjh, två månader efter min reoperation av mitt ci. Såklart var tåget försenat, men jag hann precis...
Bästa bästa mottagningen  där jag får träffa så pedagogiska fantastiska personer, först audionomen som fick gåshud av mitt audiogram idag.

Sen träffade jag min ingenjör som var lika glad. Han visade dagens kurva av mitt hörselnivå på ci- örat. en normalt hörande person ligger mellan 0-20 dB, och där ligger jag också, dock med ett annorlunda ljud kanske. Min talförståelse ligger på 74%, vilket också är bra ( därför fick audionomen gåshud!) Många äldre vuxna kommer upp till 50% talförståelse, och är väldigt nöjda med det fick jag höra, för det är ju olika från person till person.  Snacka om glad måndag, Caritas tema.

8 kommentarer:

Ditte sa...

Åh, så härligt! Gläds så med dig. Vilket gott resultat.
Skönt att du hann trots att tåger var sent.
Kram

BP sa...

Helt underbart!!! Är så glad för din skull. Hoppas du firade när du kom hem:-)

Anna i Portugal sa...

Så härliga besked!

Hanneles bokparadis sa...

Fina kurvor. Jag har bara nedsatt syn på ett öra, glad att jag skaffade hörapparat i det andra, lättare umgås med barnbarn nu. Dottern impad hur hon kunde föra vanligt samtal med mig på barnkalaset, och jag hörde vad andra pratade om 🙂

Znogge sa...

Åh, så roligt att höra och jag gläds verkligen med dig! Gladare än så kunde väl inte måndagen bli.

Kram

Guldkryckan sa...

Så härligt att läsa, perfekt.
En riktigt glad måndag där....grattis.

Ha nu en fin tisdagskväll.

LillaSyster sa...

Ååå vilken glad läsning! Grattis =)

Geddfish ♥ sa...

Jag gläds verkligen med dig!
Jag har själv hörapparater och är SÅ tacksam för dem. Man blir ju aldrig 100 procent men det man får är guld värt.
Härlig glad måndag på en tisdag! Kram