onsdag 2 augusti 2023

Tällberg

 

Vi åkte mot regnet och ”kylan” idag…

…genom Leksand…
…slutstationen var Tällberg, och ser man noga på fotot så syns lilla familjen också, så mysigt att ha dem med oss.
En god middag väntade oss på Klockargården, jag åt lammytterfilé, mums så gott! 
+14 grader är det här ikväll, men det har slutat regna, och himlen är så vacker! Siljan syns också där i bakgrunden. 
Såklart har Samuel fått bada idag i vårt stora badkar, han älskar vatten! 
…och jag älskar ju att bada också, så ikväll blev det ett varmt skönt bad! 

7 kommentarer:

BP sa...

Dregel, dregel:-)
Första bilden är helt fantastisk - WOW säger jag bara.
Sedan kan jag meddela att molnen försvann klockan 12 och höll sig borta till kl. 17, då det började regna. Helt okej, för mig då;-)

Synd att det regnar i Tällberg. Läste några bloggar och där trodde man att hösten hade kommit - och idag är det den 2 augusti. Jag bara vägrar att tänka så.

Middagen såg gudomligt god ut. Hoppas du, maken och den lilla familjen kommer hitta guldkornen i Tällberg imorgon och några dagar framöver:-)

PS. Just ja. Har ingen jacuzzi, men väl ett badkar som jag precis klivit ut ur;-) DS.

znogge sa...

Åh, så mysigt! Hoppas ni får härliga dagar nu. Gott att den lilla familjen är med <3

Kram

Anna i Portugal sa...

Vad mysigt att resa iväg tillsammans med lilla familjen och ett stort badkar på rummet är ljuvligt att ha.

Ditte sa...

Vädret rår en ju inte på men miljön är ju toppen. Perfekt med en stor och skön jacuzzi på rummet. Nästan som en mindre pool men med skillnaden att du kan bestämma vattnets temperatur ganska enkelt och dessutom få "massage".
Extra roligt att lilla familjen är med.
Ha det fortsatt fint.
Kram

LillaSyster sa...

Nästan samma himmel igår kväll hos oss i Östergötland.....Vilket badkar, perfekt när det inte lockar att bada ute. Hoppas att ni har bättre väder idag.

Paula sa...

Skönt att ni kan frottera er i badkar när nu sommarvädret är som det är. Jag är inte så väderberoende, lider ju mest av för hög värme men nog är det trist om det ska skvala ner hela tiden. MEn jag vet att ni får det mysigt helt oavsett väder! Kram

dianasdrömmar sa...

Älskar Tällberg så mysigt kram