lördag 5 augusti 2023

Prideparaden

Prideparaden gick av stapeln idag, trots alla mina år i Stockholm har jag tyvärr aldrig sett den live, inte min man heller, så idag tog han cykeln in till stan för att få se en skymt . Jag stannade kvar hemma ( är lite trött ) och satte mej i solen (första soliga dagen på semestern! ) på balkongen och njöt av värmen och lyssnade på sommarprat. Men min man såg till att ge mej lite bloggfoder, jag tackade och tog emot! 



På Kungsgatan är det vägbygge, så där stod det still länge sa min man. 
 
Så småningom piggade jag på mej och tog en promenad i ett skönt väder ner till Brunnsviken...
...och en av svanarna fick jag en närbild på idag! 

Nu ska jag ta mej an Orsakullans frågor: 

  1. 2. Vad betyder astrologi för dig?
  2. Kan inte så mycket om det heller, men har vid några tillfällen gjort ett horoskop om mej...ni vet med planeternas positioner och vinklarna mellan dem när man föddes, men det finns inget vetenskapligt stöd för att det skulle ge någon kunskap om människors liv.
  3. 3. Stenbocken, ett stjärntecken som…
  4. ...är födda mellan 22 december och 20 januari, mitt ex var stenbock, och nej ..vi passade inte ihop ....
  5. 4. Jorden eller Tellus, vad vet du om vår planet?
  6. Att vi håller på att förstöra den tyvärr...

  7. En sån fin bild på vår planet som vi såg i Liverpool, en utställning som var där just nu i maj under ESC. 
  8. 5. Vattumannen, ett stjärntecken som…
  9. ...är ett lufttecken, precis som jag! Alla stjärntecken har  ett element: luft, jordeld och vatten
  10. Lufttecken: egenskaper och karaktärsdrag

    Lufttecken är våra tänkarekommunikatöreruppfinnare och innovatörer. Du som har mycket planeter i lufttecken kommer att vara det “sociala klistret” i samhället, och leva ditt liv utifrån devisen “jag tänker, alltså finns jag”. Lufttecken är mycket språkbegåvade, har fantastiska rösterkloka huvuden och går genom livet genom att samla in information, tänka igenom den, och förmedla den vidare till sin omgivning. Era styrkor har att göra med förmågan att nätverkakommuniceraskrivatolkaanalysera och tänka

  11. Nåja, jag gillar att skriva i alla fall ;-)

  12.  

8 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Jag har inte heller varit med om en prideparad, har alltid haft någonting annat (jobb) på gång, så bra att din man gav dig bloggfoder, som jag också kan ta till mig av.
Stjärntecken, horoskop, etc..bra att ta allt lite grann med en nypa salt. Tror jag även om det finns saker som kan stämma in.

Ha en fin kväll!
Kram

znogge sa...

Jag har aldrig sett någon prideparad men jag har så klart sett på TV.
Horoskop är så pass vaga känner jag att alltid passar väl något in...

Kram

Anna i Portugal sa...

Har inte heller varit med på Pride heller. Tyvärr. Har dålig koll på astrologi och horoskop.

BP sa...

Helt perfekt med en bloggdresserad man. Å han är ju hur duktig som helst... med att fota alltså.
Märkligt att ni inte kollat Prideparaden förut. Där ligger jag för en gångs skull före dig. Såg första paraden 1998. Där stod jag på Strandvägen. Sedan har jag sett den ett antal gånger efter det och alltid ställt mig vid Stadion. Så det var kul att se att din man stod vid Kungsgatan, eller uppe på Regeringsgatan.
Så himla kul :-)att det var finväder idag. Vädergudarna måste gilla Pride:-)
Såg maken några kändisar?

Guldkryckan sa...

Läste om brandbilen där, de sprejade ner en hög ur NMR, trevligt tycker jag. ;)

Svanar är ståtliga djur det, så fina så man ju smälter nästan.

Tyvärr förstör vi väl vår planet, känns som att vi har misslyckats bli bättre på att sköta den.

Ha det fint nu.

femfemman sa...

Måste bara kolla vad jag är för slags tecken. Inte jord iaf. Har två sådana i familjen och de är rätt "orubbliga", Kram

Ditte sa...

Prideparaden har jag sett i Stockholm, nästan sedan första gången den ägde rum i Stockholm 1998. Ibland har jag också deltagit i den
Den är verkligen viktig och det på många sätt. Men i år var det konsert, "Mamma Mia " på Dalhalla så det blev vare sig titt eller deltagande. Men jag haft riktigt fina dagar i Dalarna.
Bra att maken var på plats så att du kunde dela med dig av fina bilder.
Tyckte det var suveränt att Swedavia duschade medlemmar i NMR. Hade gärna sett det.
Kram

Ditte sa...

Förra året skyltade jag just från Pride. Finns i inlägget här och jag fick med riktigt bra bilder, även på många politiket. https://dittemitti.se/feststamning-med-ett-viktigt-budskap-skyltsondag-378/
Kram