lördag 26 augusti 2023

Lesbos sista dagen

Ett foto från frukostbuffén (  på håll )tog jag i morse…
Ser ut som ett fikonträd på vår väg till frukosten, dock inga fikon till frukosten.

Valde att inte ta en morgonpromenad idag, men efter frukosten så kliade det så mycket på de utslag jag fått på armbågarna ( plack-psoriasis tror jag?) , så jag behövde få tag i kortisonsalva. Tur i oturen så var förmiddagen molnig , så det funkade att traska in till Petra och apoteket där! 


 

Ganska skönt med en molnig dag, och varmt i luften är det ändå! Ni ser rätt, min man ligger i skuggan där borta!
Sista lunchen här på Lesbos…
Solen kom åter på eftermiddagen….

Vilken vecka vi har haft, och vilket hotellområde, vi är så nöjda. Min man tycker dock att värmen varit i värsta laget, och jo…varmt och fuktigt har det varit, men efter de svala semesterveckorna hemma är jag mer än nöjd! 
En sista öl på balkongen…
Njöt av den vackra utsikten, får aldrig nog!
På promenad in till Petra för att äta middag, solen har just gått ner. Till middag blev det grillat lamm för mej, ganska okey, men saknade nån sås till. En god Pina Colada blev det också innan vi promenerade hem igen. I morgon bitti kommer bussen redan kl 08, så det blir tidig uppstigning i morgon! 




5 kommentarer:

BP sa...

Om det är en tröst, så kan jag säga att du troligen kommer hem till ett relativt varmt (20 grader) och soligt Stockholm.
Det var så smart av dig att övertala din man att sticka på en sistaminutenresa. Den blev ju verkligen lyckad och vädret har ju varit fantastiskt, om än aningen för varmt. Men man kan ju inte få allt;-)
Önskar dig och din man en bra hemresa utan förseningar.

PS. Grekisk sallad stod oss upp i halsen efter en vecka för att vara ärlig. Min man älskade såser (han var ju engelsman) och han störde sig precis som du på att grekiska rätter sällan innehåller såser. Och jag som inte är så förtjust i "gravy" tyckte det var helt okej. DS.

Anna i Portugal sa...

Vilken skön vecka ni haft, förstår du är nöjd. God mat, sol och värme, det gör gott för både kropp och själ det :)

Ditte sa...

Att ni haft fina dagar går absolut inte att ta miste på. Tacksam för tat du delat med dig av fina bilder och text.
Och ljuvligt att dels vara på en ö, ha vacker utsikt och vackra omgivningar och med havet inom räckhåll. Även det mer genuina och småskaliga finns ju på Lesbos .
Önskar er nu välkomna hem.
Varm kram från ett soligt Stockholm.

Klimakteriehäxan sa...

Å så härligt det ser ut! Önskar att jag hade legat och jäst där bredvid ... Hoppas din klåda försvinner.

Guldkryckan sa...

En härlig semester, det förtjänade du.
Värme kan man ju få för mycket av men det får man ju ta.
God mat där, mums.

Välkommen till fosterlandet igen och ha det bäst.