fredag 25 augusti 2023

Lesbos dag 6 , båttur under stjärnorna

På eftermiddagen var det dags för en båtutflykt till fiskebyn Skala Sikaminias, vi tog vespan till hamnen. 
Stannade till i Petra och läskade oss, det behövdes i värmen! 
 
Knappt att det blåste något på båten! Men så vackert! 
Bilder i fel ordning via min IPad, här är båten i Petra hamn. 

Vi stannade till på vår väg och tog upp fler passagerare…båten stannade vid denna restaurang! 


Vi närmar oss Skala Sikaminias…
…och visst känner vi igen oss från igår…
…en massa katter, och kattungar som sprang fram och tillbaka på fiskebåtarna.
Grannbordet på restaurangen var ett stort sällskap från England, de matade katterna med räkor, gissa om det dök upp många !
Jag behöll mina räkor för mig själv, det blev lite för många katter där ett tag! 
Solen gick ner, men värmen består, fick dock fina bilder i skymningsljuset…

Åter på båten, och nu ville alla ligga i solsängarna som stod en våning upp på båten, ni kan ju bara ana stjärnhimlen på vår väg tillbaka till Petra! Tog inga bilder ..det går ju inte att få med denna stjärnhimmel på bild. En fin dag i värmen, tiden går fort, snart är det dags att åka hem, men vi njuter lite till! 

6 kommentarer:

BP sa...

Dina mörkerbilder är helt enastående vackra:-) De bästa hittills. Du fångade stämningen och känslan helt perfekt!!! Så vackert!
Katterna är ju smarta - jag menar om man är så korkad att mata dom så återkommer du ju. Typiskt turister (minus dig och maken;.) Men ärligt talat - hellre katter än hundar (som i Turkiet).

Härliga bilder som sagt:-) Å så himla kul att din (snygga) man ställer upp som fotomodell. Det gjorde aldrig min man...

Paula sa...

Vilken kattkoloni! Jag älskar katter, har haft dem som husdjur i en massa år, men tror det blir mycket inavel och på tok för många när de är herrelösa. Skulle nog ha velat smuggla med mig någon liten kisse till Sverige...
Vilken fin o romantisk kvällsutflykt ni fick, med en stjärnhimmel och hav...mmmmså mysigt. '
Kram

Anna i Portugal sa...

Vad fina kvällsbilder och katter är ju som vi redan enats om fantastiska och söta. Mem lite för många när en sitter och äter är inte så roligt och särskilt om en inte känner dem. Tänker jag.

Ditte sa...

Vilken ljuvlig kväll! Och så "mycket" grekiska öar i bilderna. Härligt! Förstår att mängden katter stundtals var besvärande. Jag kan tycka det om det är fler än två. Och detta med att mata katterna vid borden tycker jag är ett oskick.
Jag är ju ingen kattfantast men en i taget är helt ok.
Härliga bilder från er fina kväll och perfekt med vespan som ni enkelt tar er fram och tillbaka med.
Förstår att ni haft en jättefin vecka och att just vistas vid havet är ju det en vill. Alltid omväxlande och levande.
Kram

znogge sa...

Vilken dag och så härligt ni har haft det! Tiden går fort när man är borta men man för njuta in i det sista.

Kram och god vkäll1

Paula sa...

Jag skulle inte tveka en sekund att åka till vackra Lesbos om det inte vore för värmen. Jag mår så himla dåligt, när jag var yngre var det inga problem men jag tror nånting inträffade i samband med klimakteriet som jag hamnade i hastigt och mindre lustigt efter min hysterektomi i 40-årsåldern. Efter det tål jag inte värme längre...
Glad att ni haft en toppenvecka, vet hur du tyckt det har varit trist semesterväder hemma.
Kramen