onsdag 22 november 2023

Äntligen!

Hann ut på en promenad i ett grått Solna innan det började snöa...
Inte mycket färgglatt kvar ute nu...
 
Men glad var jag, för idag fick jag träffa Samuel och hans mamma och pappa, äldsta sonen har fortfarande hosta, men mår bättre. Samuel blev så glad för sina presenter från farfar, som tyvärr inte hann följa med idag, så han fick inte höra att Samuel kan säga "farfar" nu, dock är det mycket svårare att säga farmor,  det fixar han inte ännu, men jag fick en kram när jag kom, det värmer i hjärtat!

8 kommentarer:

znogge sa...

Så mysigt att äntligen få träffa den lilla familjen igen. Kul att Samuel blev glad för presenterna men synd att farfar inte hann följa med. Nu får Samuel träna på att säga farmor också :D
Våra barnbarn lärde sig att säga mormor före morfar men det var säkert rena slumpen.

Kram och god kväll!

Ditte sa...

Vad roligt att ni kunde ses. Och kan tänka mig att Samuel var glad för sina presenter. Farfar fick säkert se några bilder.
Ja, kanske är det för en del lättare att säja farfar än farmor. Men det kommer. R kan ju vara knepiga i båda orden.
Ja, grått var det och och på em snöblandat regn och rejäl blåst. Usch!
Kram!

Äventyret framtiden sa...

Det är märkligt att se hur stor Samuel har blivit redan, Tiden bara rinner iväg. Hans armar har tappat lite grann av det där speciella babyhullet. Jag tycker att din promenadväg är väldigt vacker, novembervacker. Distinkta färger, nära jul-färger.

Kramar!

BP sa...

Hahaha! Alltså det är ju inte mera än rättvist att Samuel lär sig säga farfar först - med sådana presenter:-))))
Sa Samuel också "pappa" först eller;-)

Kul att se att Solna INTE drabbades av en snöstorm när du var ute. Täby fick sin beskärda del... Men nu är det tack och lov plusgrader, det regnar och snön är borta:-)

Anna i Portugal sa...

Så fint att du fick träffa Samuel med familj äntligen. Och skönt med en promenad utan snö! ha en fin torsdag

Susanne sa...

Åh vilken lycka att äntligen kunna träffas och mysa <3 Vilken lycka att få presenter.
Nej, farmor är nog inte så lätt att säga. Mitt lilla barnbarn kallar mig för Nanna och maken för Gi (Gary) och har gjort så sen hon började prata. Hon blir 5 till våren. Önskar dig en fin dag!
Kram

anna-lena,larsson@edu.tranemo.org sa...

Orättvis är världen! Mormor går lätt att säga. Likson farfar. Våra båda barnbarnspojkar kallade både mej och morfar för momo. Kändes bra för momo, knappast lika bra för mofa... Kram

Bolivia sa...

Jag ville uttrycka min tacksamhet för ditt väl genomarbetade och vältaliga inlägg.