fredag 3 november 2023

Puerto Rico dag 2, torsdag 2/11

Vaknar upp till denna vy i morse, jag vet, har visat denna vy flera gånger tidigare då vi varit här, men jag tröttnar aldrig! 
Dags för den första morgon joggen /powerwalken, och en bild på en del av hamnen. Ovanligt varmt är det här nere nu, men inte mej emot, förutom att jag blev väldigt svettig efteråt! 
 
Sprang den vackra gångvägen vid havet mot Amadores och vände här.
Liknande bilder har jag tagit förut, men som sagt, sååå fantastiskt med havet och den blå himlen! 

Lunchen intogs i poolbaren…
Inte mycket moln idag…
Ett dopp i poolen….
Eftermiddagssol på terrassen….
….och julpyntat i det nya Mogan Mall! Vilka kontraster! 
Ikväll provade vi en restaurang efter tips från Lillasyster, Selvatico sushi and grill. De hade goda Sangria Cava.
Miljön var häftig…
..och inget fel på deras sushi, men ljudnivån var tyvärr för hög, det spelades väldigt hög musik.
På vägen ut försökte jag få med mig en noshörning! 
Idag kom visst granen på plats i det nya centrumet…

Vackert i skyn…

Vårt hotell sett nerifrån…
Men en svettig väg hem, 167 trappsteg upp…en perfekt avslutning på en skön kväll!

9 kommentarer:

LillaSyster sa...

Det hade jag glömt att de spelade rätt högt där, men vi var fräcka och bad dem sänka volymen lite. När du kommer till Amadores kan du fortsätta upp för Anna Lindsgata och komma upp till shoppingcentrat Europa (det är väldigt backigt) för att sedan ta dig ner på andra sidan berget igen. Stannar du mer än en vecka så kan jag visa dig.....för jag kommer att landa på onsdag eftermiddag - jag fick nog av mörker och regn och har bokat en restresa. Precis som du så älskar jag de där vyerna, "det känns som hemma". Ha nu en bra dag! ps bilderna kvalar även in under färgsprakande fredag =)

Anonym sa...

Verkligen kontraster! Julpynt - sol och värme. Låter helt underbart ! Kram//Anna-Lena

Anna i Portugal sa...

En skön dag helt klart. Just det, har ju läst att LillaSyster är just där ofta. Synd på musiken. Ha det fortsatt gott.

Guldkryckan sa...

Jösses va skönt det ser ut, jo, jag förstår ju att det är det också, annat är vårt ruggiga väder här hemma.
Njut, ät och drick gott, det förtjänar ni verkligen.

Ha en fortsatt skön vistelse.

Annika sa...

Så fint ni har det!
Härligt väder och mysiga ställen. Allt perfekt!
STOR altan också och därtill DEN utsikten.
Fortsätt att ha det JUST så här bra.
Kramar från mig!

BP sa...

Du är sååååå välkommen att visa bilder från Puerto Rico, gärna med blå himmel och fräck belysning. Här har det regnat hela dagen, så dina bilder är som balsam:-)
Skoj med ett nytt shoppingcenter, även om de har gått all in minst en månad för tidigt vad gäller julutsmyckningen. Retar mig på det varje år.
Fortsätt njuta av semestern

PS. Yvonne är inte med i Rönninges "stora" kör längre. Hon "sa upp sig" efter pandemin. Hon tyckte att tre guldmedaljer fick räcka. Men hon berättade att stora kören gått till final som är på lördag. Dessvärre kan man inte kolla hos Sweet Adelines längre, då de tar bra betalt för "direktsändningarna". Så inte ens Yvonne kollar. Hon känner förresten din kompis Josefin Hero väl. Världen är liten;-) DS.

Ditte sa...

Tack för detta smakprov! Absolut njutbart!
Läste ovanför Lilla Systers kommentar och perfekt att hon kan ledsaga er i omgivningarna.
Och visst är det njutbart att se havet. Skulle inte drömma om en "lägre semester"där jag inte hade havsutsikt.
Trist med den höga musiken för den förstör ju en del. Bra dock att mat och dryck var bra.
Kram

Klimakteriehäxan sa...

Å så underbart! Om jag är avis? OM!!! Njut så mycket det går, av allt!

Paula sa...

Susanna i badet, perfekt! Gillar verkligen dykdamerna i taket, så annorlunda och häftiga!Du får inte fresta med god mat när klockan är halv ett på natten! Kram