onsdag 8 november 2023

Puerto Rico och Puerto de Mogan dag 7 , tisdag 7 november

Lite svalare i morse när jag begav mej ut på min vanliga runda. 
Lite molnigt på förmiddagen, men en behaglig temperatur.

Dykarna gör sig redo för dagen, springer / går förbi dem varje morgon.
Stranden på morgonen…
 
Molnen försvann så småningom…
Fotona i oordning, denna katt sprang jag förbi på morgonen, hen såg skeptisk på mej när jag pratade med hen.
Nyvattnad gräsmatta.
Älskar dessa gröna områden som jag springer/går förbi varje morgon.

Idag tog vi hyrbilen till Puerto de Mogan för att äta lunch. 
Det blev en spansk potatis omelett som smakade perfekt till lunch.
En väldigt god Cava Sangria till det, och lyckan var gjord ;-D
Tog en liten promenad i Puerto de Mogan…
Det är så pittoreskt där! 
Så mycket fisk i hamnen.
Nöjda turister…
Det lilla torget.
Azaleor i olika färger..
Nej, den kossan får stå kvar ! 
Jacuzzi-bad vid solnedgången…
Hamnade på denna restaurang ikväll, en ensam men mycket trevlig äldre servitör som jobbade så fort han kunde, men vi fick vänta en bra stund på maten.
Blev dock väldigt nöjd med den grillade sjötungan, och istället för pommes frites ville jag ha dessa ljuvliga kanariska potatisar med Mojo till, mums! 
En Baileys med is smakade gott till dessert! 
Japp, maken fick vänta  på mej ikväll igen i dessa trappor på väg hem till hotellet.
I morgon har vi varit här en vecka, och vi har en lyxig vecka kvar i denna fantastiska miljö!  Extra roligt är ju att våra vänner Y och T kommer hit i morgon, det ska bli så roligt!

3 kommentarer:

Anna i Portugal sa...

Roligt att se hur ni turistar och njuter av livet.

BP sa...

Ja, idag kommer inte bara Y&T ner utan även LillaSyster. Det ska bli skoj att se om ni träffas. Ni kanske träffas på morgonrundan på strandpromenaden;-)
Tortilla - yummie, yummie. Å vilken bautastor sjötunga - WOW! Precis som du älskar jag de grankanariska potatisarna med mojo.

Skratta gott åt din Baileys. Trodde i min enfald att det var en "gamla tanters dryck", då min svärmor älskade Baileys, men du bevisar att så är inte fallet - hahaha:-)

Fortsätt och NJUT!!!

Annika sa...

Ja nog är ni nöjda turister alltid. Så härligt ni har det. OCH en hel vecka kvar dessutom, yay!!
Gillar också spansk tortilla sååååå mkt, gott!!
Fortsätt att vara glada turister i härligt väder och härlig miljö.
Kramar!