torsdag 23 november 2023

Jobbtorsdag och saffransbak


 Tänk att det har gått 2 år sedan jag gjorde de underliga balansundersökningarna på KS, bl.a spolades öronen med kallt och varmt vatten så man skulle bli yr ! Jag blev godkänd, och ganska snart efter den här undersökningen och magnetröntgen av hörselnerven så blev jag uppsatt på operationslistan för cochlea-implantat!

Denna dag har jag istället bakat lussekatter! BP, du känner väl igen den fina kökshandduken som jag fick av dig i brevlådan, den kom väl till pass idag.
Älskar lussekatter, det är nästan det enda jag bakar till jul, och kokar knäck ;-)

Ikväll är det dags att börja jobba igen...efter nästan 4 veckors ledighet! Känns lite konstigt faktiskt, men det ska nog gå bra, kommer dock att vara väldigt trött på morgonkvisten när klockan är 04-05!



6 kommentarer:

Znogge sa...

Så gott med lussekatter så det måste bakas här med. Eller kanske blir det saffranssnurror fyllda med mandelmassa. Jag får se...

Hoppas att det blir en dräglig arbetsnatt!

Kram och god kväll!

BP sa...

Hahaha! Visst minns jag den fina handduken:-) Skoj att du använder den. Så duktig du är att baka egna lussebullar. Är impad där:-)
Då önskar jag dig väl en väldigt dräglig natt, typ en mjukstart efter fyra veckors ledighet. Ditt system kommer bli chockad;-)

Paula sa...

Bullarna ser mycket godare ut än de smakar...men det är det bara jag som tycker. Äter ju inte bakverk, och saffran är ingen favoritkrydda, kan funka i mat, t.ex en fisk- och skaldjursgryta, men i bullar, njae. Men som med allt är det en smaksak. Nu har du fyllt frysen o det var bra jobbat. Hoppas jobbnatten också går som smort
Kram

LillaSyster sa...

Fina lussekatter =)
Förstår att det känns att börja att jobba igen, men du är snart inne i rutinerna igen.

Ditte sa...

Ja, visst går tiden fort. Och nu är du opererad två gånger. Skönt att det nu verkar bra.
Så gott med saffransbröd! Ska nog ta mig an detta i år. Var nog några år sedan jag bakade dessa.Så passande och fin handduk .Verkligen en fin present.
Önskar dig en ok jobbnatt.
Kram

Anna i Portugal sa...

Här är lussekattebaket gjort också. Det är Roger som kan njuta av alla de fina gula bullarna, doften räcker för mig (det är inget gluten i doften..). skön fredag önskar jag dig!