söndag 5 november 2023

Puerto Rico och Playa Ingles dag 4, lördag 4 november

 

Lite färgglatt med blommor på min träningsrunda i morse, magiskt att vakna upp och få komma ut i denna miljö , inte minst till den behagliga temperaturen! 




Blev en kortare runda idag,men nöjd ändå.
Sol vid havet…
Men i morse var det väldigt molnigt på min runda, men det klarnade upp! Svårt att få bilderna i ordning med min IPad…
Idag valde vi att äta lunch på terrassen.
Molnen hopade sig vid bergen, men vände man på huvudet så….
…sken solen! Har badat i poolen , läst..fått för mycket sol …vilat…
Sen var det dags att ladda om för kvällen! Min man hade bokat bord på Mr Greek i Playa Ingles, vi hade tänkt ta bussen dit, men blev lata och lite sena, så det blev en taxi , det är c:a 2 mil dit.
Vi blev inte besvikna på maten, dock blev det lite dyrare …
…men så tog vi förrätt också, friterad saganaki kunde jag ju inte låta bli! 
Baconlindad kyckling på spett med deras ljuvliga potatis i citronsås smakade gott.
Sen var det dags att träffa våra svenska vänner som bor här på vinterhalvåret, och såklart gick vi till Yumbo och tog en drink! 

En sån trevlig kväll vi fick, och sent blev det, ska nog unna mej en sovmorgon i morgon bitti!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så kul att träffa vänner på semestern. Lite moln är ganska ok, bara det är varmt i luften.
Och blommorna! Wow! Kram//Anna-Lena

Guldkryckan sa...

Helt underbart, så ska ju en semesterresa avnjutas...absolut.

Vackra vyer och god mat...härligt. :)

Ha en fin söndag nu i värmen.

Anna i Portugal sa...

Ni har det underbart och förstår ni njuter av den där terassen! saganaki har jag itne hört talas om, googlade och förstod det kan vara lite olika saker som friteras. Ost kanske på din tallrik? Gott ser det ut i alla fall!

Åke sa...

Ohh jag måste visa kusinen. Så trevligt ni verkar ha :)

znogge sa...

Vilken bra dag 4 det blev! Perfekt att träffa era vänner när ni är där.
Så vacker blomning dessutom.

Ha det nu fortsatt gott och njut av sol och värme!

Kram

Ditte sa...

Så härligt! Njuter med er!
Kul också att träffa vänner.
Kul med saganaki något vi ofta äter i Grekland. Men var ni nu på en grekisk restaurang så passade det ju perfekt.
Kram