måndag 27 november 2023

Glad Måndag

Tydligt att det är städ-dag på vår gata idag, varannan måndag mellan kl 10-14,så är det förbjudet att parkera på vår gata, en lite kul bild tycker jag!

-5 grader, krispigt i luften, ut på en promenad , fick en bild på hägern som flyger och speglar sig i vattnet.
Svanarna ville gärna ha mat av mej, men jag hade inget med mig.
Hemma igen, här syns MoS med reklamskylten, hotellet, en skymt av Friends Arena och det runda nya parkeringshuset.
  Vet inte om det är en glad måndag, Caritas tema,  laddar för en jobbnatt igen...
Jo förresten, jag och schlagerväninnan har blivit lottade att få köpa ett "fan-paket" av live-showerna på ESC i  Malmö i maj via Melodifestivalklubben som vi är med i, tyvärr var det vääääldigt få sittplatser som blev tilldelade för klubben, så det blir ståplatser även denna gång.


 

8 kommentarer:

LillaSyster sa...

Ishavsvindar och super halt hela dagen.
Fin bild på svanfamiljen, kallt att vara sjöfågel nu.
Ha en bra natt på jobbet =)

BP sa...

Det var verkligen en rolig bild. Love it - alla tomma rutor där på gatan. Undrar vad folk gör med sina bilder, respektive var parkerar dom istället...
Har alltid tyckte att hotellet på din bild ser ut som en schweizerost. Westfields namnskylt känner jag såväl igen:-)

Synd att ni inte fick sittplatsbiljetter. Jag menar ni har ju verkligen hängt på från början, och en lojalitetsbonus i form av sittplatser borde vara på sin plats... tycker jag då;-)

Önskar dig en dräglig natt!

Znogge sa...

Det ser verkligen kul ut när alla parkerade bilar är flyttade. Blev ett snyggt mönster helt enkelt.
Hoppas att du har laddat hyfsat så att den kommande arbetsnatten blir bra.
Lite trist att ni inte fick sittplatser men ni fick ju biljetter i alla fall.

Önskar en god kväll nu!

Kram

Anna i Portugal sa...

En kul bild verkligen! Kallt, men vackert.

Äventyret framtiden sa...

Häftig städbild, bilarna bort!
Snö...brrr, brrr..
Glad måndag med kram!

Ditte sa...

Skönt med en runda och fina bilder fick du. Extra kul att se bilden från er gata med tomma p- platser.
Kul att ni hade turen att bli lottade till ” fan paket” .Och ståplatser får väl ”duga”.
Önskar dig en ok jobbnatt.
Kram
Ps idag gick det bara att kommentera via mobilen. Och även det var svårt.

Susanne sa...

Vilken härlig bild från er gata.
Ja, nu har vintern och kylan slagit till på riktigt. Känns aningens för tidigt men bara att gilla läget och med snön blir det ju ändå ljusare ute. Hellre krispigt än regnigt och lerigt. Fina bilder från din promenad. Hoppas du fick en bra natt på jobbet.
Kram

Annika sa...

SÅ vintrigt du har det nu!!
Jag känner riktig kylan genom dina bilder.
Gillar också bilden från din gata.
OCH den med hägern och svanarna. Den monokroma tillvaro som snö och gråväder gör.
Tycker dina foton är så vackra och talande.
Kramar från mig!