måndag 13 november 2023

Puerto Rico och Playa del Ingles skyltsöndag den 12 november

Ännu en ljuvlig dag i ett somrigt Puerto Rico, ut på en morgontur och njuter av utsikten! 

Det blev en dag vid poolen och uppladdning för en Tapaskväll i Playa del Ingles! 
 
Såklart missade jag att fota de mesta av tapasen, men allt smakade gott.
Livemusik fick vi också, han fick verkligen upp stämningen med den italienska (!) låten Volare! En klassiker som egentligen heter : Nel bli, dipinto di blu, och var minsann med i ESC 1958 där den hamnade på 3dje plats, för Italien ! 
De goda kanariska potatisen med mojo..
BP:s skyltsöndag är det http://bp-computerart.blogspot.com/ , och visst har jag skyltar att leverera, på restaurangen har många skyltat med sina texter! 

Bilder i oordning, entrén till Tango Tapas…

Vi gick vidare till Yumbo där veckans Winter Pride just avslutades…
Där fanns det skyltar! 

…och vi gjorde vårt bästa för att höja stämningen! 
Skål kära vänner! 
Mycket folk och en bedrövlig hög ljudnivå, jag stängde av mina ”öron”! 
Mera skyltar…
…och lite smygfoton…




Härliga reklamskyltar…

Sen blev det taxi hem till Puerto Rico.

5 kommentarer:

Znogge sa...

Wow, där fick du till det! Så många härliga skyltar från er dag. Ibland är det extra kul att smygfotografera lite också ;-) Det har jag gjort några gånger. Vilka bra och härliga dagar ni njuter av så jag kan förstå att ni tankar massor med energi.

Önskar en fin start på de nya veckan!

Kram

Ditte sa...

Härliga skyltar från er resa. De piggar verkligen upp till både färg och innehåll.
Så skönt att vara borta två veckor för då hinner en landa både till kropp och själ. Och så kul att era vänner också kom sista veckan.
Ha det fortsatt bra och i fortsätter att räkna ner inför vår resa.
Kram

femfemman sa...

Låter så gott med sommarvärme i november. Och dessutom goda vänner att dela den njutningsbara tiden med! Lång semester? Måste vara mer än en vecka.... Kram

BP sa...

Jo tack! För skyltarna alltså, och mojo-potatiserna, och vinter-Pride. Sedan googlade jag Code 22 och såg att gamla hederliga y-fronts gjort comeback - hahaha! Du ser vad dina skyltar får mig "intresserad" och engagerad:-)
Volare och även originaltiteln kände till och med jag igen. Vilken dänga det var. Snacka om retro och kult. Den låten sitter än i min hjärna...

Tusen tack för en härlig skyltkavalkad från Gran Canaria, inklusive mammarazzi-bilden, som är en höjdare:-) Stort tack för länken:-) Njut nu två dagar/kvällar till!

Paula sa...

Vilka hunkar det finns därnere, jag blir ju alldeles till mig i trasorna! Nej dit kan jag absolut inte åk, Tom of Finland han är harmlös förstås men alla andra snyggingar...
Hihi, kram från pörtet