måndag 24 november 2008

Cabaret!

Efter mycket god Tapas på BarCelona så gick vi då,maken och vänner till Stadsteatern för att se Cabaret.
Jadå, Den var strålande! Att få se teater ,här och nu,kan bara bli bra! Allra helst med fantastiska skådespelare. Colin Nutley gör en strålande regidebut på teaterscenen tycker jag:)
Rikard Wolff som konfirencern,rollen som klippt och skuren för honom!...Sjunger bra gör han också!
(och man ska inte jämföra honom med Jöback som gjorde samma roll i en annan uppsättning)
Helena Bergström,jag har inte sett henne "live" förut,men blev mycket berörd av henne, hennes agerande och hennes sånginsats! Ännu en ny idol för mej!
En gammal idol däremot för mej är Siw Malmkvist.Jag var 7(sju) år gammal när jag såg henne för första gången i folkparken. Och jag blev såld! Fick en "sprattelgumma" av henne,den vårdade jag ömt. Köpte flera av hennes singlar: Prima Ballerina, På en gammal bänk, Lyckans ost, Hjälten hela dan,Regnet det bara öser ner,m.fl.
Att få se henne ikväll och få höra henne sjunga...ja,ni kan ju förstå att jag njöt!!!
Och så Sven Wollter...vilket proffs! Hans sångnummer var underbart!
Gillar ju skarpt Johannes Bah Kuhnke,men hans roll var väl inte den mest framträdande ikväll. Ser däremot fram emot att se honom i "De tre musketörerna" som sätts upp i vinter/vår, ska visst vara en av hans drömroller.....spännande!
TACK Stadsteatern för att du finns,som kan ge oss så billig och så bra teater!!!!

Inga kommentarer: