onsdag 12 november 2008

Fågeltjuven

Mörker ute! Kan det bli mörkare? Funderar starkt på att köpa en sån här lampa som Imzevimse tipsar om ,en "wake up light",kanske blir man piggare?
Vill helst bara sova som vår katt Maja...hela dagen!
Men igår blev äldsta sonen inte glad när han kom på henne på bar gärning,ätandes en liten fågel. Hon höll precis på att äta upp huvudet på fågeln när han kom på henne,en fjäder stack ur munnen. Ja, det är svårt att förstå att denna underbara mjuka, fantastiska lilla varelse faktiskt är ett rovdjur,man glömmer det ibland!
Nu ska jag skynda vidare på ett möte ikväll...ingen rast ingen ro!
PS.Natt 2 på jobbet blev mycket lugnare,fick en fin förlossning vid 05 tiden i morse, ännu en liten Stockholmare såg dagens ljus .DS


Lite vild dans kanske kan pigga upp tillvaron? Populär på jympagolven!

3 kommentarer:

imse sa...

Ja, det är svårt att fatta att goa katter faktiskt är rovdjur. Inte så gulliga då, precis.

Ser fram emot att få min lampa!

Kram

Strandhs Mia sa...

Ja små minitigrar är dom.. katterna.
Jäklans sylvassa klor och tänder också... om dom vill.
Det är tur att vi mest får uppleva deras fina sidor :-D
Imselampan lät spännande,man får väl höra en utvärdering senare antar jag.
Ha det bra på jobbet !
Kram...

Grönare ängar sa...

Jag är jätteledsen men en Wake Up Lamp är inget mirakel för tröttheten. Jag blir inte piggare. Jag tror man bara får lov att stå ut denna mörka, tråkiga månad. Man får helt enkelt roa sig så gott det går med andra saker.
Kram