fredag 21 november 2008

Svettisdagarna


Oj,vilken natt vi hade på jobbet. Vid 02.30 tog vi en fika på stående fot,sen dags att hämta nästa kvinna som behövde komma in. Svårt att tro att det är november,det brukar ju vara lite lugnare då på förlossningen!? Kom hem sent i morse,hann se att solen tänkte lysa lite idag. Lite ljust var de ute när jag tvingade mig upp här på eftermiddagen.Känner mej mörbultad och seg...men det är fredag och jag är ledig!
I morgon bitti börjar Svettisdagarna på GIH här i stan,så inte blir det mycket vila inte! Fullspäckat program från tidig morgon till sen kväll! Föreläsningar,träning och allt i F&S Riks regi. Från hela Sverige kommer det funktionärer som tillsammans ska inspireras av ny eller gammal träning som Dans Afro,cirkelfys,Ki-box,Ki-Yoga,step och aerobics. Spännande föreläsningar om träningsplanering,sött och gott,låtarna mm. Utomhus kan man träna med Evy Palm!( men det skippar jag faktiskt..) Bl.a så ska jag gå på en föreläsning som heter ."Sjunga?! Den föreläsningen håller Caroline af Ugglas i tillsammans med sin make och producent Heinz Liljedahl,det ska bli spännande! På lördag kväll bjuder F&S på middag med fest! När Svettisdagarna är slut på söndag så ska jag direkt ta mig till Stadsteatern för att se "Cabaret" med bl.a Helena Bergström....
Fullspäckad helg?....Svettisdagarna gör skäl för sitt namn!



Reklam från F&S Sollentuna i somras!

4 kommentarer:

Storarvid sa...

Hej!
Tack för inlägg. Jag hade detta som en fil i datorn som skickats till mig av en kompis. Bandet heter Sugar, men vet bara denna låten från dem tyvärr, men jädrar var jag spelade dem när de var poppis. Ja har dem på en singel CD någonstans. Mycket ovanlig.

anki sa...

Jag vill också vara så duktig på att hålla igång. Vad har du för tips på att komma igång och röra på sig?

Själv ska jag på älgmiddag ikväll,mums.
Imorgon blir det kurs på restaurangakademin med Elisabet Jonsson. Sydafrika är temat. Ska bli kul,blir 5 kursen där. Ser fram emot det.
Hoppas din helg blir bra trots mycket på gång. Men låter kul.
Anki

imse sa...

Oj, vilken helg! Gäller att ha god kondis för att orka.
Jag gick på F&S för många år sedan. Nu skulle jag inte klara det med mina värkande leder. Håller mig till Chi-ball istället.

Kram

Anonym sa...

Hej Susjos! Här sitter jag och slumpar fram bloggar och helt plötsligt utbrister jag: VA!!!!!!!

Det är ju du!!!! Goa Susjos! Nu blir det intressant att se om du kan gissa dig till vem jag är?
Vi "känner" varandra genom den blogg jag tidigare var medlem i:-) Nu har jag övergått till blogspot och bytt nick:-)

Så glad att ha ditt ansikte dök upp! Hoppas du hör av dig!
Kram!