torsdag 13 november 2008

Minns i november

Steve and Aidans bar
Magnolia cupcakes










I denna dystra november månad får man se till att pigga upp sig med färger,och varför inte dessa damer på röda mattan inför premiären av SATC-The Movie,som jag ju också kan roa mej med att se på dvd,och få sukta lite efter glamour och New York!




Det var ju 4 år sedan precis i november,som jag och min kompis M var till NYC för att förutom shopping,se/åka med denna SATC tour på 3 timmar. Det började inte så bra,för det spöregnade denna dag även i metropolen NY,men men vad gjorde det,en dag som denna!




Under bussfärden som tog oss runt till olika platser där man spelat in serien så visades också scener från just dessa platser på TV i bussen.




Vi gick också ut till olika platser,bl.a besökte vi Sex butiken där Charlotte köpte sin "rabbit",vi blev bjudna på cupcakes från det kända "Magnolia Bakery". Tog en Cosmopolitan på Aidan och Steve´s bar. Och höjdpunkten var nog att få besöka den berömda entrén till Carries lägenhet (själva lägenheten finns inte på manhattan,man använder bara entrén!) där vi blev fotograferade av guiden. (Har tyvärr inte fotona på datorn! Hm)






3 kommentarer:

Storarvid sa...

Har inte en aning om vilken filmserie du menar, men det låter KUL. Det närmaste JAG har som film minne är när jag som 10 - 12 år fick syn på en ÄKTA Pontiac Trans Am i Filmen "Nu Blåser Vi Snuten". Något år senare kom jag cyklande och där stod den, En ÄKTA Pontiac Trans Am med luft"gälar" på siorna, hål i huven där den ENORMA muskelmotorn, en V8 på 8 liter o nära 550 Hästars motorn stack upp o en ENORM örn på motorhuven o jag cyklade omkull. Jag som i princip bara sett traktorer o "svensson" bilar förut i den lilla byn Rimforsa
Nu... 35 år senare står en likadan i garaget här hemma som jag haft den i 20 år och VARJE gång jag bara SER bilen tänker jag på detta.

Susjos sa...

Det är kärlek det!

Strandhs Mia sa...

Men, vad nyfiken man blev... vad vann du ?????

Och jag vill åka till New York och åka SATC-turen.

(Sex and the city, heter filmserien, Jonas !!)
Kram....