tisdag 25 november 2008

Middagsfrid



Vaknade nyss och hann precis se solen försvinna därborta i väster...

Haft en lagom bra natt på jobbet,skönt! Nu väntar jag med spänning på den första leveransen av välbalanserade middagar som jag fått tips om att man kan köpa och få hemlevererat till dörren. För 875kr så får man 5 middagar och tillhörande recept,fisk,kött,vegetarisk,kyckling! Med massor av härliga grönsaker till!

Låter det inte fantastiskt! Jag slipper få frågan "Vad blir det för mat", slipper kånka hem varor,slipper småhandla i butiken. Middagsfrid förenklar helt enkelt vardagen! Man kan välja mellan att få hem varor varje vecka eller varannan vecka. Denna vecka heter recepten: Laxpytt med kaviarcréme, Enchiladas a´la Mexiko med sallad och avokadomousse, Spagetti Bolognese på lamm med vitkålssallad, Fylld Kycklinglårfilé med Mozzarella och prosciuttio med ris,tomatsallad och kokta grönsaker (två middagar) Det bästa är att dessa middagar skall ta c:a 30 min att tillreda! Visst låter detta underbart! Ska bli spännande att se om detta stämmer....fortsättning följer...

3 kommentarer:

Grönare ängar sa...

Spännande! Du måste berätta om det var bra sen. Hälsn Camilla

anki sa...

Hej
Detta låter spännande.Måste få höra vad du tycker om det.
Själv var jag på resturangakademin i söndags på kurs. Sydafrikanskt tema med Elisabeth johansson. Var jätte kul och gott.

Tack för tips om gympa,ska ta mej i kragen.

Ikväll har gympa bestått i att slicka ihop 30 kuvert. Håller på att fixa en kompis 50 årsfest. Nu ska inbjudan iväg.
Men nu ska jag packa åker efter jobbet imorgon till riga på planeringsresa med jobbet.
Ska bli kul att komma iväg. Sen är det ju bara 1 vecka kvar till London.
Sköt om dej
Kram Anki

Strandhs Mia sa...

Vilken fin bild !