söndag 5 februari 2017

Mello i Göteborg och skyltsöndag



Så var då mellohelgen slut, och jag är hemma igen och kan lägga in lite bilder. Här är vi på Bee bar där vi tillbringade kvällarna med schlagermusik och en massa dans, svettigt blev det!


Här står vi i baren, ser ni oss?
Vi bodde på Radisson hotell, och njöt av lyxig frukost vid vattnet.

Laddar upp med bubbel och dammar av boorna!

Här är vi redo igår för att ta oss till våra nyfunna vänner (som vi träffade i  Halmstad förra året) som bodde på ett hotell i närheten, för att ta en drink innan det var dags för uppvärmningsmiddagen inför deltävling nr 1 i Scandinavium

Tyvärr en dålig bild, men denna tjej har på sina naglar kvällens artister!

Här laddar vi på uppvärmningsmiddagen med våra mellokompisar.

På plats i Scandinavium, hade toppenplatser på parkett.

Värdiga vinnare, och båda mina tips stämde. Missade bara att Dinah inte gick till andra chansen.

Vi hade ju tänkt gå hem efter direktsändningen, men vår yngre mellokompisar tyckte att vi skulle gå till Bee bar även igår och dansa till schlagers, så vi gjorde det!

Förstår inte hur vi orkar, men det gör vi inte heller. Sov på tåget hem från Göteborg, och avslutar med en skylt från tåget, eftersom det är skyltsöndag som BP håller i!

10 kommentarer:

Ditte sa...

Förstår att ni haft en toppenhelg i Göteborg. Vad gäller själva melodikvällen tyckte jag det var en ganska seg tillställning framför teven men trista programledare. Höjdpunkten blev en heavymetalversion av "Hunden" med Hasse Andersson. Jag tyckte att Boris,Nano och Ace var bäst men killarna med bilen förstod jag inte, men jag är väl för gammal.
Kan tänka mig att det var bra drag på Scandinavium och på efterfesten.
Skönt attt kunna sova lite på tåget och fina skyltar fick du med.
Sov gott nu och vila dig i form.

Susanne ❤️ sa...

Vilken toppenhelg du haft vännen :)
Själv såg jag inte ens denna deltävling får väl titta på svtplay..
Det är tur att jag har dig som håller mig uppdaterad hörde ngn viskning att du blev intervjuad ???
Hoppas du nu får vila ut dig finaste och får en bra start på nya veckan
KRAM

BP sa...

Hahaha! Vilka härliga bilder från Göteborg! Det är så underbart att se hur ni två gör Mellon till en fest - nästan värt att titta på. Men jag föredrar nog dina "shots" på din blogg. Mellon/ESCn är liksom dom fotboll - de förbrödrar eller om det är försystrar;-)

Å än en gång är jag totalt ställd att du tänker på Skyltsöndagen när du är "på vift". Underbart! Det värmer verkligen. Love it!!!

Å du - man lever bara en gång och sova är väl det enda man kan göra på ett tåg om du frågar mig;-) Med andra ord så kom du fram utvilad till Stockholm;-) Hoppas bara att du slipper jobba imorgon...

Kram tjejen! Tusen tack för skyltarna (även bubbeletiketter räknas som skyltar förresten!) och länken. Sov gott nu!

BP sa...

Svar: Är man Schlagerdrottning så är man! Å man sover på topp då:-)

Villa Frejas bokblogg sa...

Så kul att vara på plats. Värdiga vinnare tycker jag också.
Coola naglar!

Ama de casa sa...

WOW!!! Ni kan verkligen det där med att gå all-in på Schlagerresorna - häftigt! :-)

Jag var enig med dig när det kom till vilka som borde gå vidare, men bilgrabbarna slog ju ut Dinah. Gissar att det var den yngre skaran som röstade på dom. Dom som gillar Sean Banan och Samir&Victor.

Nu får du vila dig i form tills på lördag. Fast det blir kanske lite lugnare för dig då när du inte är på plats :-)

Ami sa...

Wow! Vilken partyhelg :)
Visst är det kul ibland att partaja loss :)
Kram

znogge sa...

Vilken härlig helg ni har haft. Tyvärr fastnade jag inte direkt för någon låt i denna omgång men det kommer mera!

Kram

Susanne sa...

Vilken härlig helg ni Schlagerdrottningar har haft =)

House and Garden by Bia sa...

Vilken fartig helg !!
Såg programmet från första parkett....hemma i soffan haha;)!...
Åker du ner till Malmö till helgen då ?, hihi...för visst var det väl där det skulle vara nästa gång ?
Kram bia